Ga naar inhoud

10 leuke tools voor windows xp


bart 16

Aanbevolen berichten

Hey,

Vele mensen zijn niet tevreden over Vista... Al snap ik niet waarom... En blijven dus graag XP gebruiken... Ik heb op mijn pc een multiboot staan met XP, Vista en Linux ubuntu... zo kan je testen welk besturingsysteem je het beste vind en later kan je met een progje zoals Vistabootpro het besturingsysteem dat je niet meer wilt gebruiken verwijderen... Als je vragen moest hebben over een multiboot stel me gerust onder het onderwerp windows hier op het forum... Nu veel mensen over de hele wereld blijven XP toch graag gebruiken... Ik geef jullie daarmee een paar leuke tooltjes mee...

Tool 1: Windows Desktop search

Windows Desktop search is eigenlijk een heel handig tooltje voor Windows xp gebruikers... Windows Desktop search is een zoekprogramma dat je helpt zoeken naar mails, contactpersonen, bestandsmappen en nog veel meer... Je kan natuurlijk de ingebouwde zoekfunctie gebruiken van Windows XP maar die gaat redelijk traag, Windows Desktop search is een pak sneller... Een groot voordeel is dat Desktop Search terug te vinden is op de taakbalk...

Download:Windows Desktop search

Tool 2: Windowsblinds

Vele gebruikers zijn beugekeken op de taakbalk en zouden wel eens een andere zien dan die standaard taakbalk... Dit kan u allemaal met Windowsblinds veranderen... Windows Blinds is een progje dat je helpt bij het veranderen van het uiterlijk van je besturingsysteem...

Download: Windowsblinds

Download: skins, thema's, wallpapers,...

Tool 3: Ccleaner

Ccleaner is een gratis programma dat je pc optimaliseert.

Hierbij moet je denken aan het opkuisen van tijdelijk bestanden en het opruimen van je register.

Dit kan een groot prestatieverschil geven, omdat het register het hart van Windows is.

Maar je kan ook de programma's die opstarten verminderen zodat je pc sneller opstart.

Het programma heeft ook nog een functie om makkelijk programma's te deinstalleren, zoals de functie bij Windows.

Download: Ccleaner

Tool 4: Xplite

Vrienden van mij die XP gebruiken klagen soms dat ze bepaalde componenten van Windows xp niet kunnen verwijderen... Xplite is hiervoor een leuke tool... Dit progje geeft hier een overzicht van en kan je ze vervolgens verwijderen...

Download: litepc

Tool 5: Windows Defender

Bescherming tegen spyware moet gewoon op je computer staan... Hiervoor is Windows defender een leuke tool... Op Win Vista is dit automatisch geïnstalleert maar bij Windows XP nog niet... daarom durven vele Xp gebruikers deze tool wel eens vergeten en dat is echt zonde want het is een goed freeware progje...

Download: Windows Defender

Tool 6: Windows Installer cleanup

Heb jij het volgende ook wel eens voor: je wilt een progje installeren en vervolgens loopt de setup vast... dan heb ik voor jou de oplossing... "Windows Installer cleanup"... Echt een must to have voor elke gebruiker als je het mij vraagt... Deze tool komt bij elke gebruiker wel eens van pas...

Download: Windows Installer cleanup

Tool 7: TWeak UI

Dit is een geweldige tool als je Windows eens flink onder handen wilt nemen… Wat wil dit juist zeggen deze tool maakt het onmogelijke mogelijk… Met deze tool kan je aanpassingen doen in Windows die normaal gezien niet mogelijk zijn…

Download: Tweak UI

Tool 8: Autoruns

Ook al eens willen zien welke progjes geladen worden in Windows… Dan heb ik voor jou de oplossing… Dit kan allemaal met Autoruns…

Download: Autoruns

Tool 9: Virtual pc

Heb je al eens gehoord van 2 besturingsystemen op 1 computer… Dit word ook wel eens een multiboot genoemd… Dit kan u ook op een andere manier doen… Deze manier is eigenlijk veel eenvoudiger dan de moeilijke multiboot… Met virtual pc kan je een virtuele computer aanmaken… eigenlijk een nagebootste computer met een virtuele harde schijf, RAM enz… Het enige wat je daarna nog moet doen is je cd van Xp in je computer steken en de installatie van Xp doorlopen…

Download: Virtual pc

Tool 10: Speedfan

Speedfan is een programma dat je temperaturen van je PC weergeeft zonder dat je in het BIOS moet gaan knoeien.

Maar je kan er ook je koelers mee regelen en zelfs de status van je hardeschijven.

Het kan heel handig zijn want te hoge temperaturen kan instabiliteit veroorzaken.

Download: speedfan

Er zijn ongetwijfelt nog tools… Maar bij deze heb ik er toch 10 kort en bondig uitgelegd…

Nuttige post vergeet de bedankknop niet!!

Grtz Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.