Ga naar inhoud

Aankoop advies nieuw laptop


jimmy1987

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb je een laptop nodig? - Gamen
  2. Wat is mijn budget? - 700 - 1000 €
  3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Ik heb momenteel enkel ervaring met Acer. Dus eigenlijk niet echt een voorkeur.
  4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? -HDMI, cardreader, DVD brander
  5. Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 15.6 of groter
  6. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Neen
  7. Heb ik nog overige specifieke wensen? - GeForce GT740M of beter wil graag battlefield spelen zonder problemen weet niet als dit kan met deze beeldkaart.
  8. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - Woon in België, heb geen shop in gedachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jimmy1987,

Als je een budget hebt dat tussen de 700 en 1000 euro ligt, is deze laptop van MSI misschien één ertussen in.

Waarom is dit nu een goede gamelaptop? Wel, MSI staat natuurlijk bekend om z'n kwaliteit dat ze leveren. Dat is bij dit model zeker en vast opnieuw duidelijk merkbaar. Denk maar aan het SteelSeries toetsenbord bv. ; één s'werelds beste toetsenborden voor Notebooks op de markt vandaag, de 8GB RAM wat ruim voldoende is voor het gamen, de toch wel krachtige core i5-4200H processor van Intel, waarbij 2.8 GHz kloksnelheid voldoende is zal ik zeggen, en vergeet zeker niet de eveneens ruim-voldoende-aan-geheugen harde schijf van 750GB + 128 GB SSD schijf wat best aardig veel & een enorm voordeel is, waardoor je toch wel aanzienlijk sneller gegevens kunt laden. Cardreader, HDMI aansluiting en DVD-brander is eveneens geen probleem.

Het enige nadeel aan deze laptop is spijtig genoeg de videokaart, de Nvidia GeForce 840M: ik zeg zéker niet dat ze slecht is, vooral niet in combinatie met de andere hardware-componenten in de laptop, maar met deze videokaart zal je er wel waarschijnlijk niet in slagen om te gamen bij beeldinstellingen hoger dan minimum/laag.

Is je budget +1000-1100 euro, dan zou ik gaan voor dit model van MSI.

Dit model is eigenlijk bijna hetzelfde als het vorige voorgestelde model (het enige nadeel is dat dit model niet over een SSD schijf beschikt en dat er nog een besturingssysteem moet bijgekocht worden!) maar beschikt hier wel over een nog krachtigere Quad Core Intel i7 processor en met de GTX 850M van Nvidia met een (apart) geheugen van 2GB kan je toch verwachten dat deze zoieso en betere/meer kwaliteit zal leveren dan de GT 840M, dus je zal dan ook een betere ervaring hebben met je beeld tijdens het gamen, vooral bij BF4 zal je zeker het verschil zien.

De keuze is natuurlijk aan jou. ;-) Er passeert één dezer dagen zeker nog een hardware-expert om dit bericht nog eens na te kijken.

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat er geen besturingssyteem bij de MSI geleverd word. De i7 processor is bij mijn mening iets te zwaar. Als ze daar nu een i5 van maakte met de GTX 850 en 8 Gb geheugen. De opslagcapaciteit hoeft voor mij niet veel te zijn heb nu bij mijn acer ook maar een 250 gb. Heb ook eens gekeken naar deze site BTO Gaming laptops voor dé ultieme gamer laptop zelf samenstellen bij de marktleider BTO Notebooks. Ook CAD/CAM 3D, BIM, Workstation, videobewerking, en Office Full HD Quad Core i7 laptops build to order. je kan daar je laptop zelf samen stellen. Hier zit ik ook weer net rond 1140 €. Budget is echt max 1000. Zit met verbouwingen thuis en kan niet meer missen. Na het verbouwen wil ik natuurlijk graag gamen. ;-)

mvg jimmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jimmy,

Zoals je inderdaad al vaststelt, is een ideale PC kopen om te gamen zeker niet goedkoop. ;-) Het is inderdaad enorm jammer dat je er dan nog eens een besturingssysteem moet bijbestellen. Een PC op maat zelf samenstellen is dan natuurlijk weer erg handig, als je tenminste iets kan besparen ten op zichte van een kant-en-klaar winkelmodel. Kun je eventueel zelf eens een samenstelling maken op de website, waar je aan had gedacht, en die hier even posten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scherm: 17 of 15 nu gaat voorkeur naar 17 maar zou het niet erg vinden moest het 15 zijn.

Processor: i7-4710 MQ (6mb cache - up to 3,50 Ghz) of i5 is wat goedkoper en ook vlot genoeg i5-4210M (3mb cache - up to 3,20 Ghz)

Videokaart: Nvidia GTX 860m 2GB

Geheugen: 8GB

Hardeschijf: 120GB crucial m500 2,5inch ssd of een 500GB sata 2,5inch Hier heb ik ook twijfels in. Omdat in toekomst toe zal ik toch ssd gaan plaatsen. Omdat ik reviews gelezen heb dat ssd kaarten sneller zijn. Het komt mij goedkoper uit met een sata HD op moment. Maar zou eigenlijk toch zo graag al willen genieten van een ssd.

Wifi : Intel wireless-n 7260, singleband, 2,4Ghz, 300 Mbps + bleutooth

Besturingssysteem: windows 7 home, vind Windows 8 maar niets of het is echt wennen. Vind dat schuiven van links naar rechts maar niks :P en nog kleine dingen dat mij niet aanstaat maar das los van de setup. Hoop dat je hier iets mee bent.

Mvg jimmy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jimmy 1987,

Excuseer, was dit bericht even uit het oog verloren. ;-)

Het spijtige aan de zaak zijn natuurlijk de prijskaartjes... Indien je de combinatie wilt van een krachtige i5 of i7 processor, een SSD-schijf van minimum 120 GB met een GTX860M videokaart, of een GPU van evenwaardige prestatie, dan weet je dat je soiezo rond, of zelfs meer, dan 1000 euro betaalt. De samenstelling die je me hier gegeven hebt is zéker niet slecht om te gamen bv. maar je zult misschien toch eens moeten kijken om op een aantal andere componenten te besparen, bv. de SSD-schijf. Een game-computer is, zoals reeds vermeld, nu eenmaal niet goedkoop.

Als je toch in de prijscategorie van +/- 1000 euro wilt blijven, is dit model van Acer misschien wel nog geschikt.

i7 Processor, 1TB harde schijf, 8 GB aan RAM geheugen, Nvidia GeForce GTX 850M (waar je toch al zwaardere games op medium mee kunt spelen, op laag: zonder enige vorm van vastlopen) en dan toch nog een SSD-cache geheugen van 16 GB wat ongeveer een evenwaardige functie/prestatie heeft als een SSD harde schijf. (frequent gedraaide en andere standaardprogramma's worden automatisch sneller geladen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.