Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe laptop


TDBoeck

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb hier op het forum al veel info kunnen vinden ivm laptops maar ik zou graag toch eens willen polsen wat aangeraden wordt voor mijn specifieke noden.

  1. Waarvoor heb je een laptop nodig? - Dagelijks gebruik van internet (meerdere sites tegelijk), Films bekijken, Internet banking, foto's opslaan en eventueel in mindere maten bewerken, gamen (niet de zware games zoals Watchdogs, maar eerder Football Manager, Age of Empires, The Sims 4,...)
  2. Wat is mijn budget? - Tot €1000
  3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? - Geen voorkeur, tot nu Sony Vaio gehad en geen ervaing met andre merken... Vind bvb gemengde commentaren over Lenovo op review-sites, MSI komt altijd terug als gaming-laptop maar heb ik dit wel nodig?
  4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? - Geen idee wat de nieuwe functies zijn. Een touchscreen bvb mag, maar is denk ik niet noodzakelijk.
  5. Welke schermgrootte heb ik in gedachten? 14.5 tot 17 inch
  6. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Enkel een muis
  7. Heb ik nog overige specifieke wensen? - Verder geen specifieke wensen.
  8. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? - België, geen webshop in gedachten want heb nog nooit meer dan een boek via internet besteld :)

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag TDBoeck,

welkom op PC-helpforum ! ;-)

MSI produceert inderdaad voornamelijk laptops met als hoofddoel om te gamen. Maar in jouw geval bestaan er ook laptops/modellen van MSI die 'goedkoper' zijn (800-1000 euro) waar je ook degelijke kwaliteit voor in de plek krijgt. Deze hebben dan als doel om niet al té zware games te draaien (zoals jij er hebt opgesomd) en andere zaken (zoals standaardprogramma's) op een vlotte manier te laten draaien.

Daarom had ik zelf aan deze laptop gedacht van MSI.

Zoals je zelf kunt zien, bevat dit model een toch wel krachtige (krachtig genoeg) processor en een degelijke videokaart om games mee te spelen. Internet bankieren, foto's bewerken etc. , films bekijken, ... zou dan ook allemaal geen probleem mogen zijn, vooral in combinatie met een ruim voldoende aan RAM geheugen, nl. 8 GB. Een interne HDD van 750 GB zou ook zeker en vast moeten volstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat het over dit model gaat.

In deze laptop zit eveneens een krachtige (i7) processor, zelfs 16GB aan RAM geheugen en een 1TB harde schijf. Maar zoals je zelf kunt vaststellen betaal je hier dan ook de prijs naar. Vooral het 8GB SSD cache-geheugen bijvoorbeeld, is een toch wel duur bijkomend extraatje. (een SSD-cache geheugen functioneert nog sneller dan een gewone harde schijf en zorgt ervoor dat veel gebruikte, standaardprogramma's sneller geladen kunnen worden)

De vraag is enkel: heb je dit daadwerkelijk nodig. Als je enkel van plan bent om af en toe niet al té zware games te draaien, en andere dagdagelijkse dingen te doen met je laptop, dan is naar mijn mening bv. een RAM geheugen van 16GB misschien wel wat veel en de krachtigere i7 processor wat overbodig. Ik wil enkel zeggen dat je waarschijnlijk niet het maximum zult/hoeft te halen uit deze laptop waarvoor jij hem zal gebruiken. Daarbij komt dan zelf nog dat de videokaart in dit model, de Geforce Nvidia GT 740M, zwakker is dan de videokaart van het MSI model ... De keuze is natuurlijk aan jou !

Hopelijk heb ik je hier wat wijzer mee kunnen maken. ;-)

aangepast door Thedarkness
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.