Ga naar inhoud

advies gevraagd aankoop desktop of assemblage


Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - dagelijks gebruik: internet, e-mailen, word, excel. wekelijks photoshop, dreamweaver, downloaden
  2. Wat is mijn budget? - krap budget :-( rond 600-700 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - ik ben in staat een pc zelf samen te stellen, handig om enkel dingen die je nodig hebt erop te zetten, maar een kant en klare desktop is ook ok
  4. Ga ik overklokken? - neen
  5. Ga ik later upgraden? - niet noodzakelijk
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - geen fancy dingen nodig enkel goed in multitasking en 64 bit
  7. Ga ik zelf assembleren? - eventueel wel
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - windows 7 pro of 8
  9. Ga ik zelf installeren? - ik kan zelf installeren
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - moet niet mooi zijn maar goed genoeg betrouwbaar en budgetvriendelijk
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? -ik heb een tekentablet Bamboo
  12. Heb ik specifieke wensen? - stil en zuinig is goed maar niet top prioriteit
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België

aangepast door Akini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Deze samenstelling is grotendeels gebaseerd op het All-Around systeem uit onze Best Buy Guide. De volgende onderdelen werden aangepast:

Als processor nemen we de snelste i5 processor uit de nieuwe generatie samen met een zeer degelijk ASRock H87 moederbord. Als bootschijf nemen we de razendsnelle Samsung 840 EVO SSD en een aparte 2TB harde schijf voor opslag. Verder is een Windows 8.1 licentie inbegrepen en werd het wattage van de voeding verhoogd naar 500 watt.

Dit systeem bevat geen aparte videokaart, aangezien je niet gaat gamen. Als je echter intensief gaat werken met photoshop, is het aangeraden om nog een aparte videokaart van NVIDIA aan te schaffen, om gebruik te maken van de geoptimaliseerde CUDA-technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

[TABLE]

[TR]

[TD] Processor

[/TD]

[TD] I7-4770-8gb-1tb-gt610-2gb

1150 Intel Core i7 4770 77W 3,50GHz / BOX

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Besturingssoftware[/TD]

[TD]Geen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Geheugen[/TD]

[TD]8 GB DDR3 1333 [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Harde schijf[/TD]

[TD]1000Gb hardeschijf[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CD / DVD - Speler[/TD]

[TD]DVD±ReWriter, dual layer[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Videokaart[/TD]

[TD]nVidia GT610 VGA/DVI/HDMI/sDDR3 2048MB[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Geluid[/TD]

[TD]High Definition Audio

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Interface[/TD]

[TD]D-sub VGA & DVI , HDMI , Gigabit Ethernet[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Bijzonderheden[/TD]

[TD]HDMi uitgang voor Lcd tv,s[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD] 6 Usb poorten ( 2 voor, 4 achter)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] Garantie[/TD]

[TD] 2 jaar garantie[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Voeding[/TD]

[TD]420 watt stille codegen voeding[/TD]

[/TR]

[TR=class: onHover]

[TD]Merk[/TD]

[TD]PCD[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Alvast bedankt voor de info, ga die ook wel zeker gebruiken om een desktop te zoeken.

ondertussen heb ik ene gevonden binnen mijn budget en het lijkt me een mooie krachtige desktop, zie specificaties hier boven? wat denken jullie? ken er iemand die winkel PCD computers Waalwijk NL, zijn die betrouwbaar, goede reputatie of slechte of eerder onbekend?

zijn er opmerkingen in verband de specificaties die een expert / pro ziet en ik niet??!?

aangepast door Akini
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het enkel voor gamen een mindere videokaart of ook niet geschikt voor dreamweaver en photoshop? het is niet dat ik elke dag intensief met die programma's werk maar het zou wel fijn zijn moest het lekker vlot lopen het beeld en de verwerking ervan. alvast thnx voor de hulp :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan hoor ;)

Vlotte beeldverwerking zal zeker geen probleem zijn, ook niet voor systemen met een geïntegreerde Intel videokaart.

De specificaties van het systeem hierboven zijn in orde, ik heb wel twijfels bij de voeding (Codegen is nu niet bepaald een gekend/degelijk merk). Wat is het prijskaartje hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK knoop is doorgehakt, ik ga de desktop zelf assembleren xD

dus nog even opsommen:

Geheugen – Corsair Value 4GB x 2 (€60)

Processor – Intel Core i5 4430 (€162)Moederbord – ASRock Z77 Pro3 (€82)

Harde schijf – WD Blue 1TB (€59)

Solid State Drive – Samsung 840 EVO 120GB (€89)

Optische Drive – Samsung SH-224DB (€16)

Behuizing – Cooler Master Force 500 (€35)

Voeding – Corsair CX430M (€47)

is dat zowat correct?! je schreef ook iets over een licentie van Windows 8.1 inbegrepen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.