Ga naar inhoud

Advies voor samenstelling dekstop pc


rcmid

Aanbevolen berichten

Dag PC helpforum,

Ik zou graag eens kijken om zelf een desktop pc te assembleren. Zou hem gebruiken voor (lichte) games, normale kantoortoepassingen, 3D tekenen (Solidworks) en Multimedia (Vooral opslag van films en muziek)

Aangezien dit mijn eerste samenstelling wordt, weet ik niet zo goed waar te beginnen.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig? (lichte) games, normale kantoortoepassingen, 3D tekenen (Solidworks) en Multimedia (Vooral opslag van films en muziek)
  2. Wat is mijn budget? - € 600 - 700
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - Misschien later?
  5. Ga ik later upgraden? - Ja
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Zeker usb 3.0, maar dat is tegenwoordig al heel erg standaard.
  7. Ga ik zelf assembleren? - Ja
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Nee, heb thuis nog windows 7 liggen
  9. Ga ik zelf installeren? - Ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Heb een (lichte) voorkeur voor een intel i5 processor
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig? - Juist een monitor, zou hiervoor ook graag advies hebben
  12. Heb ik specifieke wensen? - SD kaartlezer en DVD brander en wifi-kaart
  13. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in België. Geen voorkeur voor (web)winkels

Alvast heel erg bedankt

-rcmid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je iets meer wilt uitgeven dan zou ik deze samenstelling nemen

Intel Core i5 3570 / 3.4 GHz

8 GB geheugen 1600 mhz

120 GB SSD voor snelle opstart van pc

1 TB harddisk

Videokaart GTX 750 Ti - 2 GB

500 Watt voeding

DVD brander

30 in 1 kaartlezer

Draadloos netwerkkaart van het type AC zodat je in je AC router heb of nog zal kopen snelle verbinding hebben doch het werkt ook op N en zelfs op G

- - - Updated - - -

Ik kan maximaal 5 minuten werken op antwoorden en dus kan je met deze samenstelling goedkoper doen met de nieuwste processor.

Intel Core i5 4440 / 3.1 GHz processor heeft ingebouwd Intel HD Graphics 4600 videokaart.

Je kan dus tijdelijk de videokaart weglaten als je dat nodig vindt om later een videokaart te kopen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.