Ga naar inhoud

Een samengestelde pc


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraagje.

Ik ben namelijk opzoek naar een goede GAME pc die zeker wel een paar jaar meegaat en maximum 1050€ bedraagt(inclusief windows vista 64-bit, dvd brander ). ( alleen de pc, zonder scherm,toetesenbord,muis,ect...)

Ik heb er zelf een samengesteld op www.alternate.be maar nu zit ik met de vraag of deze pc goed is.

Indien u er iets kan aan veranderen of tips geven die mij zouden kunnen helpen zijn altijd welkom! :D

Als u soms vindt dat ik op een bepaald onderdeel kan besparen mag u dat natuurlijk ook altijd zeggen.

Indien u zelf een goede pc heeft samengesteld mag u dit natuurlijk ook laten weten en de gegevens achterlaten.

Dit is de samengestelde pc :

Grafische kaart : Asus EAH4890 (€229)

processor : CPU SOCKET 775 CORE 2 QUAD Intel® Core™ 2 Quad Q9550 (€199)

voeding : 600wat voeding Thermaltake Toughpower (€99)

moederbord : Moederborden Socket 775 GigaByte EP45-DQ6 (€189)

RAM : OCZ DIMM 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit (€95) (oorspronkelijk zat deze erin Geheugen DDR2-800 OCZ 4 GB DDR2-800 Kit (€49) maar ik zou liever DDR3 hebben maar commentaar is altijd welkom.)

harde schijf : Harddisks 3,5 inch SATA Western Digital WD7501AALS 750 GB (€79)

Case : Behuizingen Big Tower Chieftec Giga GX-01B (€89)

(heb ik een big tower nodig of zijn midi towers al voldoende?)

bestuuringssysteem : Windows Vista HOME PREMIUM 64-bit (€99)

DVD-brander : DVD-reWriters IDE Pioneer DVR-117D (€25)

TOTAAL : €1103 ( deze overschrijdt het maximum bedrag wel hard )

TOTAAL2 ( met de DDR2 ) : €1057

Alvast bedankt !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik moet één ding zeggen over Alternate in België, het zijn een stelletje knoeiers daar!

Maar als jij daar goede ervaringen hebt is dat helemaal in orde ;-)

Één ding gaat niet passen in je configuarie, namelijk je kiest tussen DDR2 of DDR3. Maar jouw moederbord ondesteunt helemaal geen DDR3, gaat zelf fysiek niet eens passen...

Ik ben zelf even aan de slag gegaan, dit is het geworden:

Grafische kaart: XFX HD4890 269 euro (zelfde type als die van jou, maar dan andere/goedkoper merk, het zijn eigenlijk bijna allemaal dezelfde kaarten, met een andere sticker erop)

Processor; AMD Phenom II X4 955 229 euro(presteert ongeveer gelijk met die Q9550; alleen is de Q9550 amper upgradebaar, het S775 platform is qua upgraden dood terwijl AMD nog wel wat verder kan)

Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P 109 euro

Ram; Kingston Valueram DDR3-1333 4GB 59 euro (goedkoop setje ram geheugen, ben je eigenlijk van plan om over te klokken?)

Hardeschijf: Samsung Spinpoint F1 1TB 79 euro (1TB opslag, ik zag dat jij voor 750GB koos ik zou ineens voor 1TB gaan)

Behuizing: Coolermaster CM690 69 euro (gewoon standaard kastje, ik weet niet wat jou smaak is... Een Midi tower volstaat normaal perfect)

Voeding; Cooler Master RealPower M520 69 euro (volstaat meer als genoeg, en is modulair heb je niet zo'n last van kabels)

DVD-Drive: Samsung SH-S223Q 22 euro (standaard DVD-brandertje, goede kwaliteit)

Processorkoeler; OCZ Vendetta 2 39 euro (ik haat de standaard stock koelers, daarom deze koeler, normaal voor die prijs heb je iets beters, maar Alternate verkocht niet veel...)

Os:Vista Home Premium 64 bit

Ziezo dat was het, in het totaal kost het 943 euro, voor dezelfde prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

Ik ga met aaron mee wel vind ik de voeding krap wil je later nog eens een leuke upgraden doen veder is de computer helemaal top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaah ik heb er ook al over gehoord dat het knoeiers zijn. Beter misschien dan maar op Azerty.nl samenstellen?

Bedankt voor de tip van de DDR2 → DDR3. Ik zat al met een foutje :s

Wat betreft de video kaart. De Mhz van de HD 4890 is ietsje sneller dan de uwe maar wat mij betreft kan ik die wel vervangen door uw keuze. ( geld uitgespaard voor ongeveer identiek hetzelfde :D)

ik vind de processor van u beter dan diegene die ervoor instak dus die steek ik er dan zeker in.(omdat die nog upgradeble is )

Het moederbord vindt ik goed alleen stel ik mij de vraag of de prijs/kwaliteit verhouding wel juist zit. (€109 tegenover €189 )

Ik ga niet beginnen met overclocken wat daarvan ken ik niet al te veel en wil geen risico's lopen :D

Het ram geheugen vind ik perfect maar ik twijfel tussen 4Gb en 6Gb ram maar dat kan ik eventueel later veranderen moest het te weinig worden maar voor de moment zit je goed met 4Gb ram, niet ?

Ik wou eerst ook 1Tb geheugen nemen maar blijkbaar zei alternate dat ik daarvoor ook nog een floppy moest bij insteken en omdat ik niet wist hoe dat werkte heb ik maar een gewone harde schijf van 750Gb genomen.

De case staat mij wel aan maar moest ik nog een mooiere zien dan kan ik die eventueel nog veranderen, nu ik weet dat een MIDI tower volstaat.

Wat de voeding betreft vind ik goed maar zou 520W niet wat te weinig zijn ? Zou ik niet ineens overschakelen op 600W je weet maar nooit met die technologie :P . ( gelieve je mening te geven )

De brander is perfect.

De koeler vind ik wel goed. Je mag natuurlijk altijd een product van een andere site geven dat beter is.

Ik had nog wel een paar vraagjes en opmerkingen :

Ik zou het liefst hebben dat de pc niet al te veel geluid maakt daarmee bedoel ik dat hij niet hard staat te ronken of blazen.

En USB- poorten zit dat er al bij of moet je dat er ook nog manueel aan toe voegen?

Bedankt voor je hulp je hebt me al heel wat verder gebracht! Je mag natuurlijk nog altijd blijven adviseren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast [S]Darkness

De OCZ Vendetta 2 is niet bepaald een stille koeler . ik zou voor de Mugen 2 gaan mocht die ergens leverbaar zijn .over de voeding kan heel kort zijn ik zou zeker voor minimaal 600 watt gaan met oog op de toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat u deze bedoelt ? :

Scythe Mugen 2 SCMG-2000 (€39) ( ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment )

Ik heb gelezen dat deze ongeveer maar 26.4Db geluid produceert. Ik vindt dit zeer weinig en perfect! Nu kan ik in de nacht voortspelen zonder dat iemand het hoort :D

Wat mij de voeding bedreft denk ik dat ik toch misschien ook min.600W ga nemen wat de computer zou wel een paar jaartjes mee mogen gaan. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is de Mugen 2, ik heb er over gekeken, dom van me...

Die 26,4 DB mag je met een serieuze korrel zout nemen. Dit zijn waarde van Scythe zelf, en die zijn niet helemaal correct.

Maar ze zijn niet super luidruchtig, en anders zet je er een andere fan op.

Ik kan Yate Loon 120MM en Nexus Real Silent aanraden als je stilte wil!

6GB Ram kan je best niet nemen bij Phenom's omdat zij nog met Dual channel werken. En er zijn dus geen latjes van 3GB.

Anders werk je met 3 latjes van 2GB en dan heb je geen dual channel.

Waar de Phenom Toch wat profijt uit haalt. 4GB volstaat echt nog, voor normaal gebruik, intensief gamen, internet enal is het meeeer als genoeg!

En als het later te weinig word steek je er nog een 4GB bij dan heb je 8GB.

Ik had niet gezien dat die Asus sneller was, zoveel scheelt het niet.

Als je dan toch een snellere kaart wil kan je deze nemen deze is hoger geklokt dan die Asus en toch goedkoper.

Floppy heb je niet meer nodig hoor :D Staat er bij Alternate soms in...

Een 520W voeding is voldoende, maar als je wat "futureproof" wilt zijn kan je zoals Darkness al zegt beter een 600W nemen.

Neem dan ineens deze kost evenveel als 600W voedingen. En het is een goed merk...

Niet echt superstil maar niet irriterend.

USB-poorten zitten er standaard in. Je hebt diegene aan de achterkant van je moederbord, daar hoef je niks voor te doen. En die vanvoor aan je kast, dat is simpelweg een kabel van die poorten naar je moederbord verbinden.

Niks moet je daar voor kopen ofzo ;-)

Ik heb zelf slechte ervaringen met Alternate, en ik bedoel echt wel heel slechte. Nu ga ik al enige tijd naar Azerty.nl en Yannick koopt daar ook veel, en wij zijn er beide zeer tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang dat hij maar niet al te veel geluid maakt vind ik dat goed.

Wat is de prijs van de Yate loon 120MM en de prijs van de Nexus Real Silent. ( op azerty.nl staan er 2 NEXUS REAL SILENT namelijk 1 van rondt de 20€ en rond de 65€ , de welke moet ik nemen? Azerty Hardware )

Ja de keuze voor de ram vind ik goed. Later kan ik er eventueel nog bijsteken maar met 4gig zit ik goed op de moment.

Je zegt iets over de grafische kaart ( XFX HD4890 Black Edition ) dat deze hoger geklokt is. Ik hoop dat je daar niet overklokken mee bedoeld want dat ga ik niet toepassen. Inderdaad die kaart is sneller en heeft de zelfde capaciteiten als de ASUS van €229 dus deze vervang ik.

floppy → alternate haha :D ( is floppy niet een gleuf voor diskettes ? )

Ja ik zou wel een beetje futureproof werken :D ik ben nog jong ( 16 ) en kan dus niet om de paar jaar van veranderen pc.

De voeding zit er goed uit voor mij. Alleen merk ik een verchil op maar weet niet of dat dit belangrijk is.

Mijn koeler had bij features : koeler temperatuur gestuurd. ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Uw voeding heeft dit niet en ik weet niet of dit belangrijk is of niet. ( maar ik vind de voeding goed )ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

Ok goed dat ik weet dat ik geen USB-poorten moet kopen.

Weten jullie soms nog een goede winkel waar ik mijn pc zou kunnen laten samenstellen. Ik woon in Antwerpen dus liefst niet een winkel die te ver af gelegen ligt.

Heb ook nog een ander vraagje die Mugen2 koeler ondersteund die wel mijn processor ?

mijn processor is AM3 en de koeler ondersteund deze : Geschikt voorspacer.gifSocket 478, 754, 775, 939, 940, AM2, AM2+, 1366werkt dit dan wel ?

Hartelijk bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit of deze die van 65 euro dat is iets helemaal anders. Ik zou voor de Yate Loons gaan, die van Nexus zijn gebaseerd op die van Yate Loon.

Dus heb je al weer 4 euro uitgespaard...

Die XFX is standaard overgeklokt, dat wil zeggen dat XFX zelf heeft overgeklokt. Deze gaan dus wel sneller, zeker een HD4890!

Daar heb je geen problemen mee, of je moet er zelf niet mee aan de slag ;-)

Zeg maar de Super-uitvoering tussen de HD4890's...

Floppy daar steek je inderdaad diskette's in, helemaal niet nodig dus ;-)

Die OCZ is ook temperatuur gestuurd, de meeste goede voedingen zijn temperatuur gestuurd. Als je een écht stille voeding wilt, en van goede kwaliteit dan moet je deze nemen. Corsair voedingen zijn van zeer hoge kwaliteit!

Ik woon zelf in Antwerpen en ik heb mijn recenste pc bij Alternate laten samenstellen. Mensen zijn snel en vriendelijk, alleen de aftersales daar hadden we wat problemen mee. Je zou online bij azerty.nl kunnen bestellen.

Anders is Alternate wel goed, want in Antwerpen zijn er maar weinig winkels.

AM3 heeft dezelfde aansluitingen als AM2/AM2 dit gaat dus gewoon passen zonder problemen. Een beetje onduidelijk dat het er niet bij staat, maar het past wel gewoon.

Ga je de pc zelf in elkaar steken, of ga je het zelf laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan nemen we Yate Loons :D.

Maar heb daar nog wel een vraagje over. Op alternate zeggen ze dat ik 2 case fans nodig zal hebben dus dan moet ik 2 Yate loons nemen maar die lijken mij zo goedkoop en op alternate zelf staan deze niet en daar kosten ze allemaal €8+ . Heb ik buiten die 2 Yate loons nog iets nodig of kan ik deze gewoon via die "kabel" inpluggen?

Haha dat is wel handig dat ze die zelf hebben overgeklokt. Jepz een super uitvoering! :D

Wie werkt er nu nog met diskettes o.O ( heb niets tegen diegene die het nog gebuiken, vind het gewoon wat ouderwets )

Deze Corsair voeding vindt ik prima. Hij maakt precies wel veel geluid maar wat is pak weg 40dB nu, bijna geen geluid dus vind ik prima.

Ja misschien dan toch maar bij Alternate laten samenstellen, want als ik het bij azerty laat doen moet ik misschien veel te ver rijden en als ik dan een technisch probleem heb moet ik misschien te lang wachten. ( Ik doe het niet zelf, want wil er wel nog wat garantie op )

Ok goed dat ik dat weet.

En zoals u blijkbaar hier boven al had vernomen ga ik hem laten samenstellen.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.