Ga naar inhoud

gaming pc


Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben aan het zoeken geweest wat voor samenstelling ik zou nemen ik heb een winkelmandje op azerty gemaakt en ik zou graag aan jullie willen vragen of dit een goede samenstelling is en nog eventuele wijzigingen maken. de dingen waar ik niet zeker over ben zijn :

- de harde schijf

- het geheugen

- en de voeding

Ik zou er graag de harde games op high willen spelen of op medium zoals crysis en mw2 enzo. ik zou het ook leuk vinden als ik er nog een beetje mee kan renderen zoals in 3dsmax

ik hoop snel een reactie te horen

hier is het winkelmandje : Azerty

hij moag rond de 1000 euro kosten

alvast bedankt,,

aangepast door knoertenbonk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, heb nog geen tijd gehad ;)

Jij twijfelde enkel aan voeding, geheugen en HD. Wel HD heb je goed, je moet wel beseffen dat deze wel ietsje luidruchtig is. Hij bied daartegen wel de beste prestaties voor een 1TB schijf.

Geheugen: je hebt triple channel gekozen ipv dual channel. Dit is een goed alternatief. Meer geheugen heb je niet nodig atm.

Voeding: Deze is al weer een tijdje oud en er is beter op de markt. Deze is een goede. Minder wattage maar zeer efficiënt en zeer stil.

Nu heb ik eigenlijk op andere dingen ook opmerkingen:

driver: Voor 8 euro meer heb je een veel betere.

Grafische kaart is eigenlijk een kaart die uitgefasseerd gaat worden. De HD6870 is vele beter voor wat meer geld (maar dat word ergens anders bespaard).

Dan zou je dus op dit komen.

Maar voor een gaming pc is een X6 1090T eigenlijk niet ideaal. Een X4 970 is beter. In het redenderen zal de X6 redelijk wat sneller zijn, maar in het gamen ga je het zelden tot nooit merken, enkel je portemonee. Dit is wat ik aanraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, heb nog geen tijd gehad ;)

Jij twijfelde enkel aan voeding, geheugen en HD. Wel HD heb je goed, je moet wel beseffen dat deze wel ietsje luidruchtig is. Hij bied daartegen wel de beste prestaties voor een 1TB schijf.

Geheugen: je hebt triple channel gekozen ipv dual channel. Dit is een goed alternatief. Meer geheugen heb je niet nodig atm.

Voeding: Deze is al weer een tijdje oud en er is beter op de markt. Deze is een goede. Minder wattage maar zeer efficiënt en zeer stil.

Nu heb ik eigenlijk op andere dingen ook opmerkingen:

driver: Voor 8 euro meer heb je een veel betere.

Grafische kaart is eigenlijk een kaart die uitgefasseerd gaat worden. De HD6870 is vele beter voor wat meer geld (maar dat word ergens anders bespaard).

Dan zou je dus op dit komen.

Maar voor een gaming pc is een X6 1090T eigenlijk niet ideaal. Een X4 970 is beter. In het redenderen zal de X6 redelijk wat sneller zijn, maar in het gamen ga je het zelden tot nooit merken, enkel je portemonee. Dit is wat ik aanraad.

bedankt voor je reactie

ik heb echter nog een aantal vraagjes zou je met deze processor kunnen overclocken met dat geheugen ?

en ik heb ook ergens gezien dat je met de core unlocker dus van 4 naar 6 processoren kan zou dat het renderen sneller maken of is overclocken dan beter ?

nogmaals bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allebei eigenlijk. Als je geluk hebt kun je zo twee cores bijkrijgen. Je moet wel beseffen dat je garantie vervalt en dat je geluk moet hebben. Je moet een goede 970 krijgen, de meeste hebben 6 goede cores, sommige maar 4 of 5.

Het geheugen is redelijk goed. 1800MHz modules heb je al goede waterkoeling voor nodig om daar echt gebruik van te maken. De H70 is een zeer goede koeler voor dat geld, maar zal met 1600MHz geheugen wel voldoen. Besef ook dat je de multiplier kunt gebruiken bij de X4 970 BE om te overclocken. geheugen snelheid hangt van de BCLK af, niet van de multiplier. Als je geheugen snel laat lopen verbruikt dat ook wat meer energie en zal je max overclock lager zijn. Je moet een goed evenwicht zoeken tussen BCLK en MP. Als je 190MHz in je BCLK hebt dacht ik dat je aan 1300 MHz geheugen snelheid komt, en als je daar nog eens een hoge MP bij pakt van ong 27 dan zit je al op 5GHz en dat is gewoon veel te warm voor lucht of water (zeer goede water kan het nog aan maar dat is waterkoeling van 400 euro voor de CPU alleen al).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.