Ga naar inhoud

gaming pc samenstellen!


Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben nu de gelukkige eigenaar van een redelijk goede pc maar vanwege persoonlijke redenen mag ik een nieuwe pc kopen waaraan een groot deel wordt meebetaald door mijn ouders:-). vorige keer heb ik een samengestelde pc gekocht gericht op het voorbeeld van de bbg van tweakers (kende deze site nog niet :D:ciao:). dit is wat ik tot nu toe bij elkaar heb gekregen!:

moederbord : ASUS Rampage II Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366 Socket - UDMA133

processor : Intel Core i7 Extreme Edition i7-975 / 3.33 GHz - LGA1366 Socket - L3 8 MB 8

Ram geheugen : OCZ Blade 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 2133 MHz / PC3-17000

videokaart : ASUS ENGTX295/2DI/1792MD3 2 GPU's - GF GTX 295 - PCI Express 2.0 x16 - 1.75 GB DDR3/ hier zullen er 2 van in komen!

een scherm heb ik al, de hardeschijf ook ik heb ook een voeding maar ik weet niet of die sterk genoeg is dus als je nog een tip hebt over een goede voeding wees dan niet verlegen! :D geluidskaart is ook aanwezigen randapparatuur heb ik ook al;-).

weet iemand of deze samenstelling goed met elkaar om kan gaan of niet?

als iemand iets ziet dat verbeterd kan worden vertel het me aub.

met vriendelijke groet,

Max Post!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat OCZ geheugen niet goed samenwerken met Asus moederborden.

Ik zelf had altijd Kingstons genomen.

Vermeldt uw voeding merk type en eventueel ook andere producten.

Vermeldt ook de scherm Merk / type want uw videokaart is een snelle versie.

Dan kunnen andere mederwerker die meer kennis hebben dan ik van deze forum u beter helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

danku voor je reactie!

ik zal zeker nog eens kijken of er een soortgelijk ram geheugen te verkrijgen is bij het merk Kingston! ik zelf heb nu een samsung syncmaster 2253BW 22'' als beeldscherm. 2ms reactie tijd, dat lukt denk ik wel. mijn voeding is de Antec TruePower Quattro 850. met mooie racing strepen erop! XD

tips over welke ram geheugen ik het best kan nemen zijn welkom, mijn voorkeur is 6gb ram =]

mvg

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

dus ik heb zelf nog een beetje rondgekeken en ik denk dat mijn gekozen ram geheugen wel om kan gaan met mijn moederbord maar met hoeveel mhz moet ie zijn want ik begrijp dat niet helemaal -_- als iemand denkt/weet dat het niet mogelijk is om mijn gekozen ram te plaatsen op het moederbord vertel het mij dan aub!

mvg,

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij was het OCZ en Gigabyte dat niet altijd lekker werkt.

Is er een rede dat je zo'n snel geheugen neemt?

Je gaat dan overklokken neem ik aan?

Want zoals Yannick zegt ondersteund jou moederbord standaard dat geheugen niet.

Dan moet je echt gaan overklokken, eer dat je die snelheid kan halen.

Ik zou eerder voor dit geheugen gaan. Het loopt weliswaar mar op 1600Mhz maar heeft wel strakkere timings.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!! ik heb nog een beetje rondgesnuffeld en veel mensen vinden de Blade series van OCZ zeer goed en ik heb gekeken en dit lijkt mij geschikt om op het moederbord te plaatsen:

OCZ Blade Series Triple Channel - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 -

mvg,

Max Post

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie reacties!! ik heb nog een beetje rondgesnuffeld en veel mensen vinden de Blade series van OCZ zeer goed en ik heb gekeken en dit lijkt mij geschikt om op het moederbord te plaatsen:

OCZ Blade Series Triple Channel - Geheugen - 6 GB ( 3 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 -

mvg,

Max Post

Ziet er goed uit!

Veel succes met je aankoop ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.