Ga naar inhoud

Het kiezen van een gamepc.


RubenK

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allen,

Sinds enige tijd ben ik informatie aan het verzamelen voor het aanschaffen van een game pc.

Mijn huidige pc is een desktop Acer Extensa (ik denk de E470). Deze pc is ongeveer een jaar of drie oud en beschikt bovendien niet over een aparte videokaart.

Deze computer kon de wat oudere games vaak wel spelen op lagere instellingen, maar waarschijnlijk door overmatig gebruik en ouderdom lijkt de computer langzamer te worden, waardoor zelfs een game als minecraft alleen nog te spelen is op de meest lage instellingen...

Ik ben een totale leek op het gebied van hardware, zouden jullie mij kunnen helpen met het uitkiezen van een goede game pc? Ik zit te denken aan een pc tussen de 500 en 700(max) euro die toch wel redelijk games kan spelen.

Uiteraard nog het stappenplan:

* Waarvoor heb ik een pc nodig?

Voornamelijk gaming.

* Wat is mijn budget?

Rond de 500 tot 700 Euro's.

* Ga ik overklokken?

Misschien wanneer ik overtuigd wordt van de voordelen.

* Ga ik later upgraden?

Misschien wanneer ik overtuigd wordt van de voordelen.

* Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?

Dat hoop ik in dit thread uit te vinden.

* Ga ik zelf assembleren?

Waarschijnlijk niet, zoals gezegd ben ik een leek op hardware niveau, en heb hier 0% ervaring mee.

* Heb ik een besturingsysteem nodig?

Mijn huidige pc loopt op een 32 bits versie van windows 7, maar wanneer ik een pc neem met meer dan 3GB wordt dat automatisch 64 bit nietwaar? Vermoedelijk dus wel. (Tenzij windows 8 echt veel beter is blijf ik liever bij windows 7.)

* Ga ik zelf installeren?

Afhankelijk van de moeilijkheid hiervan en de kosten om het te laten doen is dit nog nader te beslissen.

* Heb ik een voorkeur aan onderdelen?

Een mooie kast zou een leuke extra zijn, mist mijn budget dat toelaat. Een stillere pc heeft mijn voorkeur, maar is ook niet echt een topprioriteit. Een SSD voor het opstarten is misschien wel een goede, maar ook hier weer afhankelijk van het budget.

* Heb ik nog randapparatuur nodig?

Ik bezit een prima spullen, mocht het nodig zijn dan upgrade ik deze apart.

* Heb ik specifieke wensen?

Zie voorkeur aan onderdelen.

* Woont u in Nederland of België, wilt u bestellen bij een specifieke (web)winkel?

Geen voorkeur.

Bedankt voor het doorlezen van deze lange tekst en doe moeite doen om mij te helpen.

In afwachting van reacties,

Ruben Kamphuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Stegisoft,

Ik heb hier en daar al wat rondgekeken en een aantal budget gamingpc's gevonden.

Ik heb geen over de top super gamepc voor ogen, maar wel een redelijke...

Mocht dit totaal onmogelijk zijn, aan welke prijsklasse zit jij dan te denken?

Bedankt,

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden inderdaad games pc voorgesteld maar dan met oude compenenten maar dat doen ze om oude pc te slijten.

Je kan dan wel nu games spelen maar volgende jaar niet meer en dat is net de bedoeling niet hé

Ik kan ook oude compenenten gebruiken zodat het binnen uw budget past.

Ik dacht eerder aan 900 euro.

Moet er ook Windows erbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over een jaar niet meer mee kunnen doen is inderdaad geen oplossing.

Als we het hebben over een goede videokaart, waar denk je dan aan?

En is het misschien haalbaar om mijn huidige pc te upgraden? Zoals gezegd in de eerste post bevat mijn pc geen aparte videokaart, hoeveel zou ik er mee opschieten door een videokaart te kopen en die in te pluggen?

Waar moet ik dan rekening mee houden?

Bedankt voor de moeite :P

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.