Ga naar inhoud

Het kiezen van een gamepc.


RubenK

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allen,

Sinds enige tijd ben ik informatie aan het verzamelen voor het aanschaffen van een game pc.

Mijn huidige pc is een desktop Acer Extensa (ik denk de E470). Deze pc is ongeveer een jaar of drie oud en beschikt bovendien niet over een aparte videokaart.

Deze computer kon de wat oudere games vaak wel spelen op lagere instellingen, maar waarschijnlijk door overmatig gebruik en ouderdom lijkt de computer langzamer te worden, waardoor zelfs een game als minecraft alleen nog te spelen is op de meest lage instellingen...

Ik ben een totale leek op het gebied van hardware, zouden jullie mij kunnen helpen met het uitkiezen van een goede game pc? Ik zit te denken aan een pc tussen de 500 en 700(max) euro die toch wel redelijk games kan spelen.

Uiteraard nog het stappenplan:

* Waarvoor heb ik een pc nodig?

Voornamelijk gaming.

* Wat is mijn budget?

Rond de 500 tot 700 Euro's.

* Ga ik overklokken?

Misschien wanneer ik overtuigd wordt van de voordelen.

* Ga ik later upgraden?

Misschien wanneer ik overtuigd wordt van de voordelen.

* Heb ik al die nieuwe functies wel nodig?

Dat hoop ik in dit thread uit te vinden.

* Ga ik zelf assembleren?

Waarschijnlijk niet, zoals gezegd ben ik een leek op hardware niveau, en heb hier 0% ervaring mee.

* Heb ik een besturingsysteem nodig?

Mijn huidige pc loopt op een 32 bits versie van windows 7, maar wanneer ik een pc neem met meer dan 3GB wordt dat automatisch 64 bit nietwaar? Vermoedelijk dus wel. (Tenzij windows 8 echt veel beter is blijf ik liever bij windows 7.)

* Ga ik zelf installeren?

Afhankelijk van de moeilijkheid hiervan en de kosten om het te laten doen is dit nog nader te beslissen.

* Heb ik een voorkeur aan onderdelen?