Ga naar inhoud

LED of IPS monitor ?


Exif

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het uitzien voor een nieuwe monitor, maar ik geraak er niet uit of ik nu best een LED scherm kies of een LCD met IPS panel.

IPS zou een iets betere kleurweergave hebben, maar is dit een groot verschil?

Btw; is Iiyama een goed merk voor monitoren? Iemand ervaring mee? Tot nu toe enkel Samsung & Dell gehad.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Exif,

Het belanrijkste practische verschil is dat IPS schermen een bredere kijkhoek hebben, en ja, veel mensen vinden de kleurkwaliteit beter. Dit type monitors kan ook met kleurprofielen werken waardoor het calibreren makkelijker wordt en je een constanter resultaat krijgt.

Ik heb zelf een LG IPS LED 22A53; die ik merendeel gebruik als externe monitor voor fotobewerking en dat voldoet heel goed. Hij is maar een tikje duurder dan een LED en ik vindt persoonlijk het verschil de moeite waard.

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt ProMind. Het is ondertussen beslist dat ik voor een IPS scherm ga, maar het blijft wel moeilijk kiezen. Ik heb al veel goede dingen gehoord over de Ultrasharp lijn van Dell, maar de reactiesnelheid van die schermen is telkens aan de lage kant (8ms).

Wat denk je van dit scherm? ASUS VS239HR

Mijn budget is max 250€, het moet 23" of 24" inch zijn en dus ook IPS hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt toch een Dell, meer bepaald deze: Dell UltraSharp U2312HM - Monitorstore.be

De lagere responstijd neem ik er dan wel bij, de kleurweergave is net iets belangrijker voor mij. Het leven is compromissen maken hé. :-)

Grootste nadeel van dit scherm is het ontbreken van een HDMI poort, maar DisplayPort is kwalitatief even goed hebben ze mij wijsgemaakt. Klopt dat?

aangepast door Exif
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.