Ga naar inhoud

nieuwe laptop: Dell


Aanbevolen berichten

Hey!

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen.

Ik heb gehoord dat Dell wel goed is, dus ik zou graag een Dell nemen.

Alleen weet ik niet zo goed welke ik daar moet nemen?

Het is voor dagelijks gebruik (internet, muziek, msn...) en ook voor schoolwerk.

enkele voorwaarden:

- 250 GB à 320 GB harde schijf

- 40 cm (eventueel 44 cm)

- minstens 3 usb-poorten

Wat zagen zoals processor, RAM, grafische kaart... betreft, ben ik niet direct thuis in. Iemand die kan aanraden wat dus het beste is?

Een i3 of i5 processor? RAM? Grafische kaart?

Of iemand die kan aanraden wat de beste Dell (of eventueel ander merk) voor mij zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook moet ik zeggen dat 1TB wel heel erg zeldzaam is in een 'mainstream' laptop. Dat betekent dat er 2 schijven van 500 GB in zitten. Dus je hebt 2 harde schijf plaatsen!

Later kan je gerust 1 schijf upgraden naar een SSD en dan heb je nog veel opslag!

Ook kan je er je eigen tintje aan geven, neem maar eens een kijkje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het daar ook volledig mee eens. De studio 17 is een van de beste laptops die je kunt kopen door zijn veelzijdigheid. En voor 80euro extra heb je 1TB ipv 500GB wat inderdaad wil zeggen dat je twee slotjes hebt om een HD in te steken.

Als we dan even de specificaties overlopen:

1) i5 430M is zowat de 'midrange' processor van intel voor een laptop. Een goede dualcore als kloppend hart van de laptop die zelfs nog eens in turbomodus kan gaan waardoor die sneller word indien nodig. Altijd handig.

2) 1600x900 als resolutie is standaard de dag van vandaag. Mooi breedbeeld schermpje, wil je ooit films zien dan zal je dit zeker kunnen appreciëren en ook als je op internet gaat! De websites van tegenwoordig worden groter en groter qua resoluties dus dan kan je beter goed voorbereid zijn op komende jaren.

3) HD5650 is een midrange videokaart die met zijn 1GB grafisch geheugen er voor zal zorgen dat alles wat op het scherm moet komen daar ook mooi en snel op komt. De gigabyte geheugen zal er voor zorgen dat het DDR3 geheugen onbelast blijft voor grafische processen.

4) 4GB DDR3 geheugen. Zeer snel geheugen van standaard 4GB. Geheugen is bij dell altijd makkelijk te upgraden voor als je later 8GB zou wensen.

5) 1TB opslag tegen 7200rpm. Er zijn vele die dit nog niet eens in hun gewone desktop hebben! Ik ben niet zeker maar misschien kun je de twee schijven zelfs in RAID0 zetten waardoor je een zeer snel systeem krijgt (HD's zijn altijd te upgraden, dus als er ooit eentje zou stuk gaan kun je die makkelijk vervangen).

6) De rest is redelijk standaard, niets vermelden waard :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel momenteel nog tussen de Dell Inspiron 15 intel core i

en de Dell Inspiron 17 intel core i.

Details van de Dell Inspiron 15-laptop | Dell België

>> middelste

Gegevens over de Inspiron 17-laptop | Dell België

>> middelste

Momenteel heb ik een 15,5 inch scherm, en hier ben ik best wel tevreden met de grootte. Langs de andere kant is een groter scherm wel handig om op te kijken, maar dan weer minder handig voor transport.

Een harde schijf van 250 - 320 GB is ruimvoldoende voor mij. (Als ik ooit al te kort moest hebben koop ik wel een externe of zo..)

Iemand nog een mening, opmerking, tip... wat volgens jou de beste is??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.