Ga naar inhoud

Nieuwe Pc


manelin

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijne maat heeft me gevraagd om een nieuwe pc samen te steken. Ik ben hier al een paar jaar geleden geweest en zelf me game PC gemaakt.

Waarvoor heb ik een PC nodig?

Vooral voor uhm media file managing (copy/paste/edit), internet, downloading, en een paar andere programmas te laten runnen. Het is vooral belangrijk dat er nergens al te veel vertraging is bij multitasking. De pc gaat niet gebruikt worden voor gaming.

Wat is mijn budget?

Ik dacht aan 500€ voor de hardware, en de rest voor windows >>7<<, en een antivirus programma, maar ik neem aan dat microsoft defender voldoende is????

Een merkcomputer of een samenstelling?

Samenstelling

Ga ik overklokken?

Nope

Ga ik later upgraden?

Denk dat het niet nodig is om deze ooit up te graden. Tenzij mss ooit een harde schijf of 2 ooit bijsteken

Ga ik zelf assembleren?

Yup

Heb ik een besturingssysteem nodig?

Windows 7

Office,, of is het mogelijk om excel files zonder problemen te importeren in freeware programma's? Zoals die op van google drive?

Antivirus: Microsoft defender voldoende?

Ga ik zelf installeren?

Yep

Heb ik een voorkeur aan onderdelen?

een SSD.

De case mag wel in het paars, en met paar lichtjes., maar hoeft niet.

Redelijk wat USB poorten, ook vooraan, en een paar USB3. Ik heb momenteel 4 usb vooraan, 4 achteraan, en 2 USB3 achteraan. Rond dat aantal is wel voldoende

Heb ik specifieke wensen?

Een scherm is niet nodig

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel?

Belgie, en heb vorige keer bij azerty.nl gekocht, dus nu gaat mijn voorkeur er ook naar uit. Ook omdat ik te horen heb gekregen dat die vrij goedkoop zijn

Alvast Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm,,, als ik het goed heb,,, kan je in de case maar 3 SSd's en of harde schijven monteren,

en op het moederbord, zijn er maar 4 sata aansluitingen, wat met een dvd, een ssd, en een harde schijf maar de mogelijkheid laat om 1 bijkomende harde schijf in de toekomst te installeren,,,,

en ik werk liever met een modulaire voeding,,,

ik had graag een alternatief voor deze 3 componenten,,, laat de rest hetzelfde, maakt niet zoveel uit dat de kostprijs wat hoger is... ie vertelde me dat ie er best 1000€ zou willen uitgeven aan een goed systeem,,, maar ik had het idee dat het verschil tussen 500 en 1000 voor zijn vereisten miniem zouden zijn,,, en ik 500 een goeie richtprijs vond.

en ook bij de case,,, wat neon (fans of whatever) zou super zijn

als je deze opmerkingen zou kunnen verwerken in de build, zou ik het erg op prijs stellen

- - - Updated - - -

en heb een bericht gekregen dat ie liever windows 8 dan windows 7 heeft

aangepast door manelin
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja,,, kan wel tot 1000 euro gaan,,,

ik heb zelf wat aanpassingen gedaan naar wat dingen die ik me mijne maat heb besproken

-toch windows 7 :s

-grotere harde schijf

-office erbij

-geen dvd, want ie wil de nog redelijk nieuwe uit zijn oude pc gebruiken

-een i5, geen idee of het een goeie is, heb er 1 genomen uit een andere samenstelling.

dusnu nog

-is de processor goed?

-een moederbord die de processor kan hebben

-een andere behuizing, met meer plaats voor harde schijven mogelijks in de toekomst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.