Ga naar inhoud

nieuwe pc kopen, 2 kandidaten


Gast nielsbet

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn pc is inmiddels 9(!) jaar oud, hij klinkt alsof hij al 30 jaar 2 pakjes per dag rookt, en moet nodig vervangen worden.

Ik wil mijn pc gebruiken voor internetten, office programma's, en muziek en films kijken/luisteren, downloaden en branden. Mischien ook wel een paar spelletjes maar ik ben zeker geen hardcore gamer.

Ik zit qua budget op zo'n 700 euro, en wil graag een computer die betrouwbaar en stabiel is en nog wel even up to date blijft.

Ik heb 2 computers gevonden die mij wel wat lijken, graag wil ik weten of deze computers een verstandige keuze zouden zijn, ook qua prijs. Beide komen zonder software en randapparatuur. Op beide krijg ik 24 maanden garantie.

alvast bedankt en groet,

nielsbet

computer 1

€ 718,00

Basis Specificaties:

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)

Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

Grafische kaart: ATI HD4890, 1GB

Harde schijf: 1TB, SATAII, 32MB cache (Samsung HD103SJ)

Brander: 22x, SATA DVD-Brander

Behuizing: Antec Three Hundred

Voeding: Be Quiet 550W 80+ certified

Netwerk: Gigabitlan onboard

Geluid: 8-kanaals HD-audio

computer 2:

€ 698,00

Basis Specificaties

Processor: Intel Core i7 860

Geheugen: 4GB DDR3 1333Mhz (Dual Channel)

Moederbord:Gigabyte GA-P55-UD3

Grafische kaart: ATI 4350, 1024MB

Harde schijf: 1TB, SATAII, 32MB cache (Samsung HD103SJ)

Brander: 22x SATA-brander

Behuizing: Antec Three Hundred

Voeding: Be Quiet 450W 80+ certified

Netwerk: Gigabitlan onboard

Geluid: 8-kanaals HD-audio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de Eerste gaan. De processor is minder dan de 860 van intel maar de grafische kaart compenseert dat meer dan. De 4890 zal jou films en games zeer goed kunnen afspelen. Office en wat surfen op het internet zullen immers ook zeer goed kunnen via de AMD X955 als je geen excel files gaat maken die vol staan met formules en dergelijken.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

de 1e pc die jij aangeeft heb ik in een van mijn pc's sowieso dezelfde processor van, en ik heb zelf ook een ati 4890 videokaart (wel de zwaarste editie, ik denk dat dit een lichtere is) en hetzelfde moederbord, en het loopt allemaal als een trein!

ik vind het persoonlijk een erg goede set!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.