Ga naar inhoud

nieuwe pc kopen


loko

Aanbevolen berichten

ik wil een nieuwe pc kopen speciaal om te gamen, maar mijn kennis van pc's is niet groot dus voor ik er één ga kopen wil ik eerst wat infomatie over wat het beste is.

Mijn buget ligt tussen 1000 en 2000 euro

Samenstellen kan ik niet dus zal het een merk moeten zijn.

Dus wat is de beste game pc dat ik mij kan kopen of wat is het beste dat ik kan doen om een goede game pc te hebben??

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke.

Ik ga niet overklokken, al weet ik niet of het best is dat je dit doet of niet? want dan heb je geen garantie meer.

upgraden denk ik ook niet want ik ken daar niet al te veel van, en doe zo misschien iets stuk?

Voor die nieuwe functies, wil ik gewoon wat het beste is en wat ik nodig heb om een goede pc te hebbe. ik ken ook niet veel van al die dinge dus weet ik ook niet wat het best is.

grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraag in welk land woon je (nederland/belgië)???

---------- Post toegevoegd om 16:22 ---------- Vorige post was om 16:17 ----------

hier heb ik een perfecte laptop (notebook) met de prestaties voor echte games van nu!!!

bol.com | Sony VPCF21Z1E/BI-Intel Core i7-2630QM / 8192 MB / 640 GB / Zwart, Sony...

---------- Post toegevoegd om 16:25 ---------- Vorige post was om 16:22 ----------

en hier nog een enorm snelle desktop voor de games van nu!!!:top:

MEDIONshop Nederland: MEDION® ERAZER® PC X5705 D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon in belgië

al bedankt voor deze tips.

Ik heb ook hore zegge dat de beste gaming pc alienware is?

Ps: het is voor een desktop.

Hey Loko,

Waar woon je ergens in België?

Er zijn verschillende winkels waar je kan bestellen (power4pc ligt in Tongeren, alternate, tones, ...).

Je kan er ook afhalen uiteraard.

Alienware is zeker geen slecht merk MAAR je betaalt VEEL geld!

Uiteraard ook voor de merknaam. Zelf een pc samenstellen is kwalitatief beter aangezien je zelf weet welke materialen je erin steekt en vooral je steekt erin wat je nodig hebt.

Alienware steekt vol met nifty ditjes en datjes dat je misschien niet zal gebruiken.

Een i7 processor ga je niet nodig hebben voor games.

Korte uitleg: i7 = i5 met een paar Mhz meer en 'HyperThreading'.

Games maken geen gebruik van hyperthreading. En hyperthreading is een techniek dat al ruim 9 jaar bestaat.

Dus geen schrik dat er games gebruik van gaan maken.

Je hebt een heel hoog budget en dit heb ik samengesteld:

=1&product[286252]=1&product[230178]=1&product[364821]=2&product[225309]=1&product[405091]=1&product[404563]=1&product[214786]=1&product[363903]=1&product[9448]=1&product[235903]=1"]Azerty

En aangezien je over een serieus budget beschikt heb ik er ook een SSD ingezet.

Omdat ik vind dat een pc van dergelijk kaliber ook razendsnel mag opstarten xD.

Voordeel SSD: Snelle opstarttijd, In-game laadtijden stukken sneller.

Dus op de SSD je windows installeren en games/progjes. De 1T HDD gebruik je voor opgeslagen bestanden/downloads etc etc.

Ook heb ik gekozen voor 2 grafische kaarten omdat je

A: goedkoper uitkomt in aankoop EN in stroomverbruik.

B: het is veel stiller. Omdat de top grafische kaarten echt wel LAWAAI maken!

C: 2 grafische kaarten zijn in benchmarks beter/sneller dan 1 topkaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het voor een groot deel eens met Stax, maar ik raad dit moederbord aan:

azerty

omdat deze geen beperking heeft qua PCIE 2.0 16X sloten (wat die andere wel heeft). hier mee bedoel ik dat als je 2 videokaarten er in zet dat de PCIE 2.0 16X sloten als PCIE 2.0 8X draaien.

verder raad ik ook aan om toch voor 1 goede kaart te gaan in plaats van 2 ten eerste omdat niet alle games crossfire of sli (2 videokaarten tegelijk gebruiken) ondersteunen, ten tweede omdat het goedkoper is, ten derde dan heb je nog een upgrade mogelijkheid er in zitten waardoor je dus langer met je pc kunt doen (en de videokaarten van nu zijn dan goedkoper).

ik heb met een beter videokaart ook meteen gekozen voor een betere voeding, zodat je zeker genoeg stroom zult hebben voor een 2e of misschien zelfs 3e videokaart.

ik heb er ook ander ram geheugen bij gedaan dat sneller is.

een andere SSD die meer capaciteit heeft.

een andere processor aangezien je niet wilt gaan overklokken.

ik heb trouwens een ander moederbord gekozen voor je dan ik aan rade omdat je niet wou gaan overklokken en de chipset van dat moederbord geschikt is voor overklokkers.

ik heb dit voor je samengesteld:

=1&product[286252]=1&product[225309]=1&product[9448]=1&product[235903]=1&product[394494]=1&product[404564]=1&product[230505]=1&product[390194]=1&product[364212]=1&product[386917]=1"]azerty

als je wel wilt gaan overklokken:

=1&product[286252]=1&product[225309]=1&product[9448]=1&product[235903]=1&product[406568]=1&product[394494]=1&product[404564]=1&product[230505]=1&product[363903]=1&product[386578]=1"]azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in antwerpen.

Ik heb wel een probleem dat ik al die onderdelen niet in elkaar kan steken. maar aangezien het beter is en goedkoper uitkomt is het dan ook mogelijk om het door de mensen in die winkels in elkaar te laten steken?

Ik heb ook nog een probleem met dat overklokken, gaat je pc er sneller van gaan? ik heb ook gelezen dat de pc stuk kan gaan met het overklokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je pc kan stuk gaan van overklokken, dit komt omdat je dan de pc over zijn limiet heen duwt en de pc te warm word.

je garantie op sommige onderdelen zullen verlopen.

je pc kan wel een heel stuk sneller gaan lopen.

de winkel waar je hem bestelt zal hem in elkaar zetten voor een bepaald bedrag (bij de samenstellingen die ik gaf zat het er al bij en zouden ze hem ook installeren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ga het er niet op wagen om te overklokken, de pc zal zo ook wel snel genoeg zijn voor my. Ik zal dan nog is gaan zien in een winkel en zien wat ze daar zeggen en zal dan nog wel om hulp vragen maar dat kan nog een enige tijd duren.

Nog een vraag: heb je er een speciaal beeldscherm voor nodig? ik was van plan om dat aan mijn tv scherm te koppelen. Kan ik dan geluid van de pc op mijn tv laten afspelen? ik doe dit nu met mijn laptop met een hdmi kabeltje maar ik heb dan geen geluid op mijn tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.