Ga naar inhoud

Nieuwe pc kopen


Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? huis- tuin- en keukenpc: mail - surfen - (eenvoudige) games voor de kids- muziekbibliotheek beheren - downloaden
  2. Wat is mijn budget ? 500 €
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? samenstelling
  4. Ga ik overklokken ? neen
  5. Ga ik later upgraden ? enkel indien echt nodig
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? neen
  7. Ga ik zelf assembleren ? neen
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 home premium
  9. Ga ik zelf installeren ? - ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - neen
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - een monitor, speakers, toetsenbord, muis
  12. Heb ik specifieke wensen ? - een stille PC mag, maar geen absolute vereiste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het invullen van de lijst. Je moet er mee rekening houden dat na de randapparatuur en Windows 7 er nog maar 200-250 euro overblijft voor de PC zelf... Daarmee mag je dus geen wonderen verwachten. Ik heb een samenstelling gemaakt, zit wel 75 euro boven je budget, want dit is eigenlijk de minimumvereiste van wat je een PC mag noemen. Heb ook een beetje rekening gehouden met het geluidsniveau.

=1&product[394013]=1&product[348151]=1&product[58897]=1&product[82580]=1&product[393495]=1&product[443648]=1&product[435818]=1&product[402479]=1&product[340425]=1&product[80156]=1&product[407340]=1&product[427248]=1"]Samenstelling

Processor: Als processor nemen we de goedkope Intel Pentium G620. Deze Pentium is niet bepaald snel, maar compenseert dat door de ingebouwde grafische kaart. Deze grafische kaart kan prima HD-filmpjes afspelen en (zeer) lichte games spelen, maar daar stopt het.

Geheugen: Het geheugen bestaat uit tweemaal een latje Kingston ValueRAM. De goedkoopste latjes op de markt, maar degelijke kwaliteit.

Moederbord: De Gigabyte GA-H61M-S2V-B3 wordt het moederbord is vrij budget uitgerust. Geen leuke extra features zoals USB 3 ofzo, maar het bordje doet wat hij moet doen.

Optische Drive: Dit wordt de Sony Optiarc AD-7280S, momenteel de beste DVD-brander op de markt. Het prijsverschil met de overige modellen is verwaarloosbaar.

Harde Schijf: Aangezien 1TB nu redelijk standaard is, werd er gekozen voor een WD Caviar Blue variant. Snel, en veel opslagcapaciteit.

Behuizing: De BitFenix Outlaw wordt de behuizing van het systeem, omdat deze een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding biedt.

Voeding: Het gehele systeem wordt gevoed door de goedkope maar heel degelijke Cooler Master GX-RS400. Met een wattage van 400 heb je meer dan genoeg, en is er nog plaats voor uitbreiding in de toekomst.

OS: Het gebruikelijke Microsoft Windows 7 Home Premium NL 64bit wordt geïnstalleerd als besturingssysteem.

Randapparatuur: Qua randapparatuur heb ik gekozen voor Microsoft en Logitech die beiden een aanvaardbare prijs/kwaliteitsverhouding bieden. Het beeldscherm is van ASUS en is 21 inch groot.

Azerty.nl assembleert deze computer maar installeert Windows niet. Je geniet van 1 jaar garantie op de assemblage. Op de onderdelen krijg je meestal 2 jaar garantie, maar dit kan afwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad al stukken beter :)

Dan kom ik uit op =1&product[443648]=1&product[435818]=1&product[402479]=1&product[340425]=1&product[80156]=1&product[364199]=1&product[425878]=1&product[440747]=1"]deze samenstelling van de desktop rond 530 euro. (Assemblage zit er niet bij)

De processor heeft een lichte upgrade gekregen naar de Intel Core i3 2100. Het verschil is niet overdonderend groot maar zeker merkbaar. I.p.v. de zeer zwakke geïntegreerde grafische kaart van de processor zit er in het systeem nu ook een volwaardige losse kaart. De Gigabyte HD6570 is niet bepaald een snelheidsmonster, maar een enorme verbetering ten opzichte van het vorige systeem. Ten slotte werd het moederbord vervangen door de ASRock Z68M/USB3. Meer leuke extraatjes, waaronder USB3 en SATA600.

Een kleine tip, met een budget van om en bij de 650 kan je ook al een SSD in je systeem steken. Met een SSD start alles razendsnel op en heb je het gevoel dat de computer loopt als een straaljager. (Nu niet te letterlijk opnemen natuurlijk :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.