Ga naar inhoud

Nieuwe (samengestelde) desktop kopen


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo lezers,

Na altijd een merkpc uit de bcc gekocht te hebben, zou ik nu graag een keer een zelf samengestelde desktop willen kopen. Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen hierover, maar ik ben er gewoon te onzeker over om zelf een keuze te maken. Daarom hoop ik dat ik hier geholpen kan worden.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Voornamelijk gamen, zou er graag de nieuwste spellen goed op willen kunnen spelen.
  2. Wat is mijn budget ? Rond de 900 euro.
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Een samenstelling.
  4. Ga ik overklokken ? Nee hoogstwaarschijnlijk niet.
  5. Ga ik later upgraden ? In ieder geval niet in de nabije toekomst, maar je weet nooit van tevoren hoe het er over een 2 jaar voorstaat.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Echt nodig niet.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Nee daar waag ik me niet aan, wil ik laten doen door de shop waar ik het bij koop.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, Home Premium.
  9. Ga ik zelf installeren ? Dat is zelf te doen, maakt niet zo veel uit.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Ik zou graag een I7 processor willen, maar wat dan precies het verschil is tussen 2600 en 2600K, geen idee wat handiger is om te nemen. Verder geen voorkeuren.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Monitor, muis en boxjes heb ik nog, heb wel een nieuw toetsenbord nodig.
  12. Heb ik specifieke wensen ? Nee, hoe stiller hoe beter natuurlijk, maar dit is geen prioriteit.

Verder vroeg ik me ook af welke online shop het beste is om bij te kopen. Ik heb nog totaal geen ervaring met het kopen van pc-onderdelen of een complete pc online, dus het zou fijn zijn als hier ook advies over gegeven zou kunnen worden. Alvast heel erg bedankt en als ik niet compleet ben geweest met mijn informatie (wat waarschijnlijk zo zal zijn), ik zal het zo snel mogelijk alsnog te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

i7 2600 of 2600K is niet nodig voor games PC en daarbij neemt het 1/3 van uw budget af.

Ofwel uw budget hoger zetten als je een reden hebt voor i7 processor.

Bent je van Nederland of België?

Oke dan wordt het dus geen i7 processor, en ik kom inderdaad uit Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan op basis van i5

Je kan eventueel ook nog een SSD toevoegen om uw pc sneller te laten opstarten.

Behuizing Cooler Master CM Storm Scout

Deze fraai behuizing heeft voldoende airflow maar je kan later altijd nog 3 extra fan koelers bijplaatsen.

Pluspunt van deze kast zit in de feit dat je aan de bovenkant maar liefst 4 usb-poorten + 1 eSata poort en daarbij uiteraard ook een audio-uitgang.

Moederbord Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Ik heb deze moederbord gekozen omdat het ook eSata connector heeft voor de behuizing.

Ook zit er usb 3.0 en usb 2.0 poorten aanwezig.

Heeft uitstekende 8 kanaal HD Audio aan boord.

Processor i5

Als processor heb ik gekozen voor Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz

Het is een Quad-Core cpu met 6 mb cache

Processor koeler

Om de processor extra te koelen koos ik voor Cooler Master Hyper TX3 EVO

Het is een stille koeler.

Geheugen 8 Gb

De geteste geheugen G.Skill Ripjaws van 8 GB is meer dan voldoende in de huidige omstandigheden.

Doch je later tot 32 Gb geheugen plaatsen.

Voeding 600 watt

Deze stille Corsair Builder Series CX600 V2 van 600 watt is ruim voldoende voor deze samenstelling.

Harddisk 1 TB

Seagate Barracuda 7200.12 is van 1 TB wat dus ruim voldoende is. (snelle 7200 rpm - sata 600)

Videokaart

Deze snelle videokaart XFX Radeon HD 6870 van 1 Gb is een zeer goede kwaliteit. (GDDR5 SDRAM 256-bit interface)

Je kan 2 schermen op aansluiten.

Verder heb ik dvd-brander, Windows 7 prenium 64 bits oem en montage bijgevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de samenstelling van Stegisoft een klein beetje aangepast:

Aangezien je niet gaat overklokken, heb ik de i5 2500 i.p.v. de i5 2500K genomen. (Het verschil tussen K en niet-K is de overklokbaarbaarheid. Hoewel processoren zonder K een klein beetje overklokbaar zijn, bieden de K modellen veel meer opties om een overklok uit te voeren. Met K modellen kan je verder overklokken dan niet-K)

En de TX3 koeler heb ik vervangen door de Gelid Tranquillo Rev 3. Hoewel de TX3 geen slechte cooler is, is deze Gelid nog stiller en biedt veel betere prestaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me een prima pc voor mij, heel erg bedankt voor de samenstellingen, kan me goed vinden in de aanpassing. Alleen nog voor de zekerheid, als ik hem precies zo bestel, dan krijg ik hem klaar om te gebruiken thuis, eigenlijk net als een merkpc uit een winkel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even een vraagje. Ik weet dat het eigenlijk niet nodig is, maar stel dat ik toch een i7 2600 of 2600k zou willen, is dat dan ook mogelijk in de bovenstaande samenstelling of zou er dan wat aangepast moeten worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.