Ga naar inhoud

OEM versie niet beschikbaar na aankoop


Carat

Aanbevolen berichten

December 2009 heb ik een PC laten samenstellen met de OEM versie van Windows 7 Home Premium.<BR>De PC heeft nooit naar behoren gewerkt, en is tussendoor door de leverancier ook al eens opnieuw geïnstalleerd. Helaas bleven de problemen zich opstapelen, en nu wil ik zelf de 'Clean Install' doen, maar ik heb de OEM-versie DVD niet, en mijn leverancier wil deze niet geven (hij zegt dat hij deze initieel meegegeven heeft, maar dit is niet het geval).

Weet iemand of ik op een of andere manier bij Microsoft terug een legale kopie van de DVD kan verkrijgen, bvb. aan de hand van mijn factuur/offerte en de code die de leverancier met een sticker aan de zijkant van de PC bevestigde ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ondersteuning van een OEM product valt altijd onder de OEM leverancier / Fabrikant. Als het gaat om een merkcomputer en uw leverancier wilt / kan u niet verder helpen, dan kunt u wellicht nog contact opnemen met de fabrikant.

Meer informatie over dit onderwerp leest u op de volgende website:

Ondersteuning op software meegeleverd met een PC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een samensteller van een systeem op maat, waarbij mij op voorhand werd gevraagd of het een OEM-versie mocht zijn. Ik was daar toen mee akkoord, maar dacht ook dat ik daar evengoed een installatie DVD bij zou krijgen om indien nodig alles terug zelf te kunnen installeren.

De leverancier wil mij enkel verder helpen door hem, bij betaling, zelf de PC terug te laten installeren.

Ik wil deze keer echter liever zelf de Clean Install uitvoeren, omdat ik geen vertrouwen meer heb in zijn deskundigheid en ook omdat ik dacht recht te hebben op deze Windows 7 installatie DVD, ook al is het een OEM-versie. Ook wil ik geen extra kosten meer maken, want dan ben ik misschien beter af om door de zure appel heen te bijten en een nieuwe (winkel) legale versie aan te schaffen en zelf aan de slag te gaan.

Maar heeft hij het recht om me te weigeren die OEM-versie te bezorgen ? Als ik het goed heb kan deze toch maar op 1 enkele PC geïnstalleerd worden, niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een OEM preinstalled Windows installatie kan er een installatie DVD meegeleverd worden, maar dit gebeurd niet altijd. Tegenwoordig wordt veel gewerkt met recovery partities. Dit betekend dat een gedeelte van de harde schijf zo ingesteld wordt dat hiermee later een herinstallatie van het systeem uitgevoerd kan worden.

Wanneer uw systeem is afgeinstalleerd met een OEM Systembuilders Licentie, dan moet er een installatie dvd mee geleverd worden. De gebruiker moet namelijk de mogelijkheid hebben om zelf een herinstallatie uit te kunnen voeren. U kunt proberen met de samensteller tot een oplossing te komen. Mocht de samensteller niet mee kunnen / willen werken aan een oplossing, dan kunt u via Microsoft een installatie DVD bestellen. Eventuele vragen over dit proces kunt u stellen aan de Microsoft klantenservice. Deze kunt u bereiken door naar de volgende pagina te gaan:

Microsoft Support

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.