Ga naar inhoud

PC Samenstellen


Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil graag een pc samenstellen maar ik weet echt niks van computers af. Ik heb een budget van 600-800 euro en wil een redelijke game pc die spellen als Call Of Duty MW2 kan afspelen. Later wil ik er ook nog een beeldscherm bij kopen en dat kan dan gewoon nog buiten die 600-800 komen.

Toetsen bord en muis koop ik zelf, boksen en headset heb ik al. Ik vroeg me af of het slimmer is om windows XP, vista of 7 te kopen. En omdat ik niks van computers weet laat ik hem natuurlijk in elkaar zetten.

Groetjes Friso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om de prijs zo laag mogelijk te houden. Een degelijke Game-PC kost helaas ook wat meer.

=1&product[232912]=1&product[226356]=1&product[235982]=1&product[35578]=1&product[245679]=1&product[225309]=1&product[232732]=1&product[224663]=1&product[72617]=1&product[9448]=1"]Samenstelling :

  • Processor : Ik wou voor de AMD Phenom II X6 1090T kiezen, maar dat zou de prijs helaas maar verder omhoog duwen. Desalniettemin de mooie Intel i5 750 Quad-Core, zeker een snel modelletje. Goed voor te gamen, maar kan gerust multitasken en HD afspelen. (Alhoewel de grafische kaart dit voor zijn rekening kan nemen.)
  • Moederbord : De welbekende MSI P55 GD65. Super prijs/prestatie verhouding, over het algemeen zeer goed bord met overklokmogelijkheden.
  • Videokaart : Als je wilt gamen heb je een goede videokaart nodig, in dit geval de Club 3D 5770 met Arctic Cooling. Goedkoop modelletje met aangepaste koeling, presteert uitstekend voor z'n geld. Je kan later altijd een tweede bijsteken, dan heb je de performance van een HD5870.
  • Behuizing is natuurlijk eigen keuze, ik heb gekozen voor de Antec Three Hundred, goede koeling, degelijke kast, mooi prijsje.
  • Geheugen : De laatste tijden zijn de prijzen van RAM-geheugen enorm gestegen, en nu is het prijsverschil van een low-end setje te verwaarlozen met een degelijk model. Daarom 4 Gigabytes aan Corsair Dominator 1600Mhz 1.65v CL8 geheugen. Goede overklokmogelijkheden.
  • Opslag : Voor opslag kan je rekenen op de bestverkopende schijf van het moment, de Samsung Spinpoint F3 1TB.
  • Koeling : Om de processsor koel te houden heb ik gekozen voor de stille Scythe Mugen 2 Rev. B.
  • Optisch : De top-performer van het moment, een model van Lite-On, is helaas moeilijk leverbaar. Maar de voormalige koning; de SONY NEC Optiarc AD-7240S blijft een uitstekend product.
  • Voeding : Al dit wordt gevoed door een Cooler Master Real Power M620.
  • OS : Windows 7 Home Premium, geen uitleg nodig denk ik. ;-)
  • 1jr garantie op de assemblage + 2 jr garantie op onderdelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet zo veel van pc's maar het lijkt mij slimmer om de Windows 7 32 bit te nemen in plaats van de 64-bit; voor mocht je nog oudere games willen spelen... De andere pc onderdelen lijken prima; heb zelf de antec three hundred maar meot wel zeggen dat die helemaal niet tegen geluid geïsoleerd is ( pc zal allesinds wel niet snel overhitten :P ). Dus mocht geluid je storen, neem je best een andere... En anders zet je gewoon je headset wat luider :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je een computer van 2j geleden kopen als je voor hetzelfde geld eentje hebt met de nieuwste technologie? 32bit is het verleden, 64bit is de toekomst. Ik heb zelf nog geen enkel probleem gehad met games die niet zouden spelen op mijn windows 7 prof 64bit.

32bit ondersteund ook maar maximum 3.2GB geheugen (Windows grote, 3.5GB in fabrikanten grootte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb Windows 7 64 bit, en speel redelijk oude games als C&C Generals, en oudere, nooit problemen gehad. Eentje heb ik wel in compabiliteitsmodus moeten draaien, maar dat is niet zo erg. En zoals Duidelijk al vermeld heeft, met 32bit kan je in de toekomst geen geheugen meer uitbreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.