Ga naar inhoud

pc samenstellen voor grafisch design (geen gaming) voor ca 1400,-


Aanbevolen berichten

Dag allemaal, alvast bedankt voor jullie tijd!!

Graag jullie ideeën over het samenstellen van een goede werk pc

Wil m aankomende week gaan aanschaffen dus heeeel graag jullie input!!!

--------------------------------

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

3d max, after effect, pro tools.

over het algemeen heb ik bv after effects open staan + photoshop.

Soms ook photoshop, flash, dreamweaver en illustrator, draait nog best ok op mn laptop van 2 jaar geleden dus voorzie geen problemen.

Wat is mijn budget ?

ca 1400,-

Een merkcomputer of een samenstelling ?

samenstelling

Ga ik overklokken ?

denk het niet, misschien als ik het ooit snap.

Ga ik later upgraden ?

ja

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

nee, maar vind het wel belangrijk om een goede basis te hebben om later alsnog nieuwe functies toe te kunnen voegen.

Ga ik zelf assembleren ?

ik ben een redelijk handige jongen en ga op jullie aanraden dit beslissen.

Heb mn laptop een paar keer moeten repareren wat erg makkelijk ging (int geheugen, beeldscherm en harddisk.

Heb ik een besturingssysteem nodig ?

BUITEN BUDGET

ben ik nog niet over uit, xp 64 of wind 7

jullie voorkeur hoor ik graag!

Ga ik zelf installeren

yep

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

moederbord, videokaart , processor gaan voor op alles, uiteraard met goede koeling.

i7 12mb cache of iets vergelijkbaars (denk dat cache belangrijker is dan snelheid? 3.2ghz met 8mb cache tov 2.4ghz met 12mb cache?)

vid kaart Ati R HD5970 miss ga ik hier over de top..

wat kast betreft, liever goed dan mooi.

ruimte voor upgrades en koeling.

Graag iets van 6gb aan ram. Maar is iets wat ik later altijd bij kan prikken.

Heb ik nog randapparatuur nodig ?

Nee, tenzij een netwerkadapter onder randapp valt?

Heb ik specifieke wensen ?

iig dus netwerkadapter.

------------------------------------

Hoop dat jullie iets moois voor me kunnen samen stellen!!!

Groet

Maurits

aangepast door mauritsamsterdam
geen reacties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows XP moet je niet meer doen want heel binnenkort is het gedaan met update.

Windows 7 - 64 bits is net zo gemakkelijk als windows XP en even soepel.

Prenium heeft alles wat je nodig hebt.

Ultimate is zwaarder maar heeft ook bijkomende programma die je niet echt nodig hebt.

De andere medewerkers zullen uw wel helpen met de samenstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb een samenstelling voor je gemaakt:

Azerty

Behuizing: Cooler Master CM690 II Basic

Voeding: Cooler Master GX-650 650W

Moederbord: Gigabyte GA-P55A-UD3 (USB3 en SATA600)

Processor: Core i7 870 Quad-Core

Koeler: Prolimatech Megahalems rev.b + 1x Tacens Aura Ice 120mm (Er kan nog een tweede fan bij)

Geheugen: 8GB GEIL Value DDR3 1333MHz 1.5v

Videokaart: Gigabyte GTX460 1GB

SSD: OCZ Vertex 2 60GB(Systeem)

HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB(Data)

ODD: LG BH10LS20 Blu-Ray brander (Brand ook CD/DVD)

OS: Windows 7 Home Premium 64-bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar vragen: Tot in hoeverre bent u bezig met grafisch design? Is dat effectief professioneel of is dat meer amateur? Hebt u al nagedacht over meerdere schermen? Welk scherm gebruikt u op dit moment trouwens (Een goedscherm voor visuele bewerkingen kost toch al een factor 2 meer dan een gewoon scherm)?

Het zit hem zo: Wat hierboven aangeraden word, samenstelling is een goede, is meer een amateursamenstelling (in de zin van amateur 3D design) waarbij de pc een knipoog heeft naar gaming toe.

Ik zou voor dit meer neigen naar een AMD platform met 890 chipset aangezien we dan naar een volwaardige sixcore kunnen gaan. Deze zijn volgens de laatste tests van HWI (mag. 4 2010) toch beter dan de intels van eenzelfde prijsklasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch een toekomst gerichte adviesvraag en vanwege de upgrade mogelijkheden die AMD bied tov Intel die er geen bied (elk jaar een andere socket?) ... Maar daarom vraag ik ook hoe professioneel hij bezig is. Tot de TS geantwoord heeft ga ik geen advies geven. En zoals ik ook zei: Jou advies is goed maar als hij prof bezig is, is het in mijn visie niet de beste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SigSauer, superjona, Duidelijk, bedank voor jullie input!!

Om op de vragen van Duidelijk antwoord te geven:

Ik doe veel grafisch design werk (professioneel) met het adobe pakket maar 3d bewerking is amateur werk.. Ik weet niet in hoeverre iets "amateur" of "professioneel" is.

In 3d max werk ik bv nog niet met script. Nog allemaal redelijk beginners werk, maar dat gaat dus veranderen als ik er echt mee aan de slag kan.

Wat mijn uiteindelijke doel is is om zware beeld bewerkingen te kunnen doen en 3d werk. Waar ik veel last van heb zijn het renderen van Animaties in After Effects en 3Dmax.

Het liefst heb ik een computer die zo professioneel mogelijk is (met de limiet wat je voor dit geld kunt krijgen uiteraard).

Er hoeft niet aan gaming gedacht te worden.

Ik heb een samsung syncmaster T220 monitor.

zie specs

niet heel interessant.

Wil een opstelling met uiteindelijk 3 schermen.

Wat ik graag zou willen is dus voor dit geld een goede basis.

Alles eromheen komt dan later, maar dan kan ik nu in ieder geval al een beetje prettig aan het werk!

windows kunnen jullie eruit laten (scheelt weer 100,-) en geen bleu-ray speler etc. Gewoon echt de basis..

Als jullie me advies willen geven over een goede monitor, heel graag, maar valt buiten het budget en komt later!!

Als jullie ook sterk adviseren iets meer budget ergens voor te nemen dan kan dat.. denk dat ik nog wel iets van 300,- kan bijleggen als het groot verschil uitmaakt!

Bedankt!

Gr

Maurits

ps zeg aub je ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.