Ga naar inhoud

radio, muziek afspelen


toxief

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik luister heel veel naar de radio via internet. Ook mijn muziekcollectie is redelijk groot en staat op mijn laptop die ik via I-tunes afspeel.

Ik sluit mijn laptop altijd aan op mijn versterker.

Nu zou ik een tweede laptop (of pc) willen kopen waar ik alleen muziek mee ga afspelen en dus ook als radio wil gebruiken. Omdat ik die dan gewoon bij mijn versterker kan laten staan. Nu is het lastig dat ik op mijn laptop wil werken en ondertussen naar de radio wil luisteren.

Hoe kan ik dit zo goedkoop mogelijk oplossen??

Ik ga binnenkort ook een extrene harde schijf kopen om daar al mijn muziek op te zetten. Ik heb al gehoord van schijven die je rechtsreeks op je versterker kan aansluiten. Maar als ik een extra laptop koop is dat natuurlijk niet nodig. En ik denk niet dat er schijven bestaan die gelinkt kunnen worden aan het internet, waar ik dan weer radio op kan beluisteren.

Iemand tips? Ik wil het echt zo goedkoop mogelijk houden.

Alvast bedankt.

Groeten

Ief

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo,

u zegt dat u het zo goedkoop mogelijk wilt houden, naar wat voor een budget kijken we dan ongeveer.

het is goed mogelijk om een zuinige kleine stille pc neer te zetten als mediacenter voor rond de 300/350 euro

een soort van NAS is ook mogelijk hier praten we over een prijs van ongeveer 200 euro, functionaliteiten zijn iets wat beperkter maar is ook veel mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

300euro zou best te doen zijn, maar ik ben aan het denken om geen nieuwe maar een tweedehands pc te kopen.

Ik denk dat een extra pc (of laptop) inderdaad de beste oplossing is.

Waar moet ik op letten als ik mijn pc vooral ga gebruiken om muziek af te spelen, en eventueel zelf muziek te maken?

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je zelf muziek gaat maken zou ik vooral kijken naar een stevige processor en flink wat werkgeheugen. dat zijn toch wel de belangerijkste dingen.

verder zou ik vooral opletten op iets wat lekker stil is (wat een 2ehands systeem vaak niet is.. of in iedergeval geen goede combo van krachtig en stil.. of dat is erg duur)

je weet net hoe dat gaat natuurlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.