Ga naar inhoud

zakelijke pc


Aanbevolen berichten

goede middag/avond,

na me vorige hulp die ik hier gehad heb waar ik zeer over tespreken ben, ben ik weer terug gekomen met een nieuwe vraag.

ik zoek iemand die voor mij wil kijken voor een zakelijke pc, ik heb al wat componenten er op zitte en wil graag van jullie horen of het allemaal past en bij mekaar kan.

Waarvoor heb ik een PC nodig? ik heb de pc nodig voor zakelijk gebruik, hij moet snel via internet kunnen gaan, en heb wat geheuge nodig voor zakelijke bestandjes. (100GB-250GB) is meer dan zat.

Wat is mijn budget? mijn budget is tussen de 300-400 euro.

Een merkcomputer of een samenstelling? ik ga voor de samenstelling, als ik kijk naar me eige pc werkt het prima en je kan beter prijs/kwaliteit vergelijken.

Ga ik overklokken? nee

Ga ik later upgraden? op later stadium misschien wel, maar hoop met deze pc toch wel 5-10 jaar mee tekunnen, omdat het niet heel veel van gevraagd word.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? ik heb geen idee, dat laat ik liever aan de experts over :-)

Ga ik zelf assembleren? ik zal hem wederom zelf assembleren, tenzij het binne de prijs kan dan is het altijd goed.

Heb ik een besturingssysteem nodig? ik ga dan liever voor de windows 7, omdat die makkelijker tegebruiken is, zeker voor de mense die er uiteindelijk mee gaan werken.

Ga ik zelf installeren? instaleren zal ik zelf gaan doen, tenzij het wederom in het budget past is het altijd goed.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? nee ik heb geen voorkeur.

Heb ik nog randapparatuur nodig? nee die heb ik allemaal al klaar liggen.

Heb ik specifieke wensen? het mag maar het is geen vereiste.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel, ik woon in nederland en het liefst gewoon weer bij azerty, de vorige bestelling beviel me goed, dus zie geen probleem in waarom nu niet.

de samenstelling die ik al gemaakt had: Azerty

alvast bedankt voor het lezen, en hoop snel wat te horen van iemand.

mvg,

frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Frank,

Ik heb de samenstelling aangepast en iets evenwichter gemaakt. ;)

Als eerste heb ik de processor een kleine upgrade gegeven en heb ik gekozen voor een iets goedkoper moederbord. Het RAM-geheugen werd verdubbeld naar een setje Corsair 4GB geheugen, voor ongeveer dezelfde prijs. Videokaart heb ik weggelaten, aangezien de geïntegereerde processor ruim voldoende is voor de doeleinden.

Verder heb ik ook een Samsung EVO 120SSD toegevoegd, met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding. Door de videokaart weg te laten en een wat goedkoper moederbord te kiezen is er wat budget vrijgekomen. ;) Een SSD geeft een enorme snelheidsboost en is dan ook de sleutel om deze samenstelling jaren vlotjes te laten meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.