Ga naar inhoud

Zoektocht nieuwe laptop


SteveVD

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn vriendin is op zoek naar een nieuwe laptop voor haar voor thuis.

Bij deze haar shoppinglijstje (met mijn opmerkingen :-))...

  1. Waarvoor heb je een laptop nodig? Dagelijks gebruik - Ze is architect, dus dient grafische programma's als Vectorworks te kunnen draaien en daarbuiten is ze niet vies van een citybuildinggame, dus die dienen er ook op te kunnen draaien. Mag best een stevig beestje zijn dat niet enkel dient om wat foto's te bekijken.
  2. Wat is mijn budget? Zij zegt 1.200 euro... Persoonlijk dacht ik dat het wel goedkoper zou moeten kunnen onder de 1.000... correct me if i'm wrong :-)
  3. Heb ik een voorkeur voor bepaalde merken? Eigenlijk niet - als het maar betrouwbaar is, alhoewel dat natuurlijk altijd moeilijk te voorspellen valt...
  4. Heb ik al die nieuwe functies nodig? Zit het erop dan is dat goed meegenomen, zoniet: no problemo...
  5. Heb ik nog randapparatuur nodig? We gebruiken externe harde schijven van Lacie, maar voor de rest niks speciaal eigenlijk.
  6. Heb ik nog overige specifieke wensen? Bij voorkeur een groot scherm en zeker een apart numeriek klavier. Ze zou graag een witte hebben, maar ik vrees dat dat de opties zal beperken en heb haar daar al van overtuigen. Maar is hij wit dan zijn er bonuspunten te verdienen...
  7. Woon je in België of Nederland en heb je een specifieke (web)shop in gedachten? We wonen in België en hebben niks speciaal in gedachten, opnieuw --> als het maar betrouwbaar is :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ASUS N750JV is inderdaad een prima keus, zilver/wit, snelle processor en snelle grafische kaart, ideaal voor grafische applicaties. Helaas is hij slecht leverbaar bij Coolblue, hier heb ik hem nog eens gevonden bij Bol.

Een iets goedkoper alternatief is deze (rode) Lenovo ThinkPad, met vrijwel dezelfde specificaties. De grafische kaart is iets lichter (740M i.p.v. 750M bij de ASUS), en het scherm is ook 15.6 inch i.p.v. 17. Een pluspunt is wel de cache-SSD, erg handig om het opstarten te versnellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.