Ga naar inhoud

WORD - Sjablonen organiseren


Thomas

Aanbevolen berichten

Sjablonen organiseren

Word beschikt standaard over diverse sjablonen die kunnen dienen als basis voor een nieuw document. De standaard met Word meegeleverde sjablonen zijn in het dialoogvenster Sjablonen keurig verdeeld over een zevental tabbladen, van links naar rechts Algemeen, Afdruk samenvoegen, Andere documenten, Brieven en faxen, Memo's, Publicaties en Rapporten geheten. Dit dialoogvenster kunt u als volgt oproepen:

1. Kies Bestand >> Nieuw.

2. Klik rechts in het Taakvenster Nieuw document onder Sjablonen op de optie mijn computer.

Dat is natuurlijk erg overzichtelijk, maar laat u de zelf gemaakte sjablonen? Welnu, de beste oplossing is een eigen tabblad. Zo een tabblad maakt u als volgt:

1. Kies in Word Bestand >> Opslaan als.

2. Selecteer achter Opslaan als de optie Documentsjabloon (*.dot).

3. U gaat nu automatisch naar de map Sjablonen. Klik nu op de knop Nieuwe map maken en noem deze nieuwe map Mijn sjablonen.

4. Sla hier voortaan al uw eigengemaakte sjablonen in op. U kunt eventueel eerder gemaakte

sjablonen nu direct met behulp van de Windows Verkenner naar de in dit dialoogvenster geopende map verslepen.

5. Sluit alle dialoogvensters.

De volgende keer zal het dialoogvenster Sjablonen een nieuw tabblad genaamd Mijn sjablonen bevatten

post-5-1417703704,834_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.