Ga naar inhoud

ALS EN functie nesten


Essie

Aanbevolen berichten

Hallo

Graag wil ik weten of leerlingen van mijn groep op koers zijn met betrekking tot hun uitstroombestemming

Dit gaat als volgt in zijn werk:

1. Elke leerling krijgt een code die staat voor een bepaalde uitstroombestemming: pro, b, k of tl. Deze staat in cel AN20

2. Aan deze uitstroombestemming zijn leerrendementen gekoppeld. Bij pro >=40, bij b >=60, bij k >=75 en bij tl >=90. In cel AW20 staat het leerrendement dat de leerlingen daadwerkelijk behaald hebben.

Nu wil ik graag in dit document meteen te zien krijgen of leerlingen met een bepaald code pro, b, k of tl voldoen aan hun behaalde rendement door ja of nee te krijgen.

(Dus een leerling waarbij in cel AN20 de code k staat, moet in cel AW20 minimaal een getal hebben staan >= aan 75. Staat er in cel AN20 pro, dan moet in cel AW20 minstens een getal staan van >=40 enzovoort)

Daarvoor heb ik de volgende formule gebruikt, maar die geeft iedere keer als uitkomst onwaar. Dat klopt dus niet.

=ALS(AN20="pro";EN(AW20>=40;"ja";"nee";ALS(AN20="b";EN(AW20>=60;"ja";"nee";ALS(AN20="k";EN(AW20>=75;"ja";"nee";ALS(AN20="tl";EN(AW20>=90;"ja";"nee";))))))))

Wat doe ik fout en wie kan mij aan de goede formule helpen, zodat ik niet alles meer handmatig hoef na te checken en in te vullen?

alvast bedankt voor jullie hulp

Esther

aangepast door Essie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een klein gekopieerd stukje uit het document. De kolommen AN en AW zijn nu dus veranderd doordat ik een stukje eruit geknipt hebt. Het gaat nu dus over de kolommen B en K. In L wil ik graag ja of nee met de volgende voorwaarden:

Leerlingen zijn op koers (=ja) indien

1. in kolom B 'pro' staat en in kolom K een getal >= 40' dan ja en anders nee

2. in kolom B 'b' staat en in kolom K een getal>=60 dan ja en anders nee

3. in kolom B k staat en in kolom K een getal >=75, dan ja en anders nee

4. in kolom B tl staat en in kolom K een getal >=90 dan ja en anders nee

Hoop dat het zo duidelijk is wat ik graag wil.

Esther

voorbeeld.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt!:D

Beide oplossing werken prima! Ik moet dit voor 5 verschillende vakken doen in verschillende kolommen. Voor elk vak kan een kind wel of niet op koers zitten. Ga uitproberen of de rest me zelf lukt! Ga stoeien met alle formules die jullie me gegeven hebben...al doende leert men

Groet

Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag aan de slag geweest

Bucky, bij jouw laatste formule doen alle codes het goed behalve de "pro". Op het moment dat er een getal groter of gelijk aan 40 in de B-kolom staat geeft hij altijd als antwoord nee, terwijl alle getallen groter of gelijk aan 40 met een code pro, het antwoord ja moet zijn. Enig idee waaraan dat ligt. De rest de van de codes werken wel zoals verwacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij de formule van PXL krijg ik wel de juiste ja en nee scores, maar vult hij de cel ook met nee als er in cel B2 en/of K2 niks staat, Dat wil ik dus niet; als er niks staat moet de cel gewoon blanco blijven. Vul ik de formule aan met "" dan geeft hij aan dat ik teveel argumenten gebruik.

toch nog jullie hulp nodig:hmmmm:!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.