Ga naar inhoud

excel autonummering vastzetten


verhelv

Aanbevolen berichten

hallo,

ik wil in excel een autonummering (Kolom B) opmaken. Dat is gelukt aan de hand van de een optelnummering (Kolom A).

Doch wil ik dat de autonummering gekoppeld blijft aan de gegevens in deze rij.

ik kan blad beveiligen tegen verwijderen rij maar wat als men zou Albabetisch sorteren of...

vb bijlage : akkkk moet het nummer OFL 13-010003 behouden ook als men per ongeluk op kolomselectie zou selecteren. Dit nummer is een uniek gelinkte referentie.

hopelijk ben ik duidelijk. Niet sorteren is geen optie want het is voor een brede Database.

merciekes.

V.

opvolgnummers excel vastzetten.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, volgens mij kan dat alléén door de celwaarde vast te zetten.

Dus kopiëren > plakken speciaal > met de optie: waarden

bucky

ja dat ken ik maar dan heb ik weer een probleem. Het zou echt vanaf invullen geblokkeerd moeten staan.

toch bedankt voor de reactie

V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het fantastisch dat Bucky een antwoord wist te verzinnen. Ik snap absoluut niet wat je wilt doen en waarom je dat wilt.

Ik hoop dat je wat geduld met me hebt?

Over wat gaat dit? Welke velden worden door de gebruiker ingevuld en wat moet het resultaat er van zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. zij wil dat het nummer gecreëerd in kolom B eigen blijft aan de gegevens nu verder ingevuld op dezelfde rij.

Maar ik vrees dat ik in utopie leef of anders te werk zal moeten gaan.

V.

- - - Updated - - -

plx,

dit is de opbouw van een database register (kopie). de velden vanaf kolom D zijn invulvelden.

Die kringverwijzingen zijn er omdat het een kopie is.

Het resultaat heb ik nl. de autonummering in kolom B

Maar deze moet genesteld zijn aan de gegevens ingevuld kolom I tot ..

zodat bij sortering het nummer genesteld zit aan de gegevens in kolom I tot..

snap je me? sorry, mijn computertaal kan er soms al eens naast zitten :-)

V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik probeer mijn aanpak aan te passen en uit utopia te geraken.

mijn volgend plan: de autonummering zal niet op rijnummer worden gecreëerd maar op ingevuld cijfer. (manueel dus)

om het foutief sorteren tegen te gaan wil ik dan wel een autosorting inzetten met VBA bij het openen van het werkblad. Wat doe ik fout?

post-33677-1417705922,7584_thumb.jpg

v.

Excel een uitdaging om niet uit de weg te gaan :-)

- - - Updated - - -

zij is een zij die een hij heeft laten staan (profiel).:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n fout in de code zoeken is niet vanzelfsprekend als je niet weet 'wat' je precies op je werkblad hebt staan.

Dus als je de code wilt laten nakijken, zend dan het hele document aub.

Ik snap het nog steeds niet helemaal maar ik deed een poging om het zonder je code te doen.

Die kringverwijzing (dat is in mijn ervaring nergens goed voor) heb ik weggewerkt.

De cellen waar je nog gegevens mag invoeren geselecteerd en via eigenschappen/Bescherming gedeblokkeerd

en vervolgens het werkblad beveiligd via het tabblad controleren. Het wachtwoord om het terug te deblokkeren staat op het werkblad zelf.

Hopelijk helpt dit je wat vooruit.

opvolgnummers excel vastzetten.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.