Ga naar inhoud

Excel: rijen in kolommen plaatsen met dubbels


MichaelV

Aanbevolen berichten

Hey, weet niet of iemand mij kan verder helpen. Ik heb een Excel bestand waarbij elke rij overeenkomt met een klant. Maar een klant kan meerdere keren voorkomen wanneer deze andere producten heeft. Ik heb dan meerdere rijen met hetzelfde klantnummer, maar telkens 1 ander productnummer per rij. Heeft die klant (dat klantnummer) 5 producten, dan heb ik 5 rijen met hetzelfde klantnummer, maar met de kolom ernaast een ander productnummer. Ik wil graag een lijst bekomen waarbij elke klant maar één keer voorkomt op een rij en waar diens productnummers in:

- ofwel aparte kolommen terechtkomen

- ofwel in één kolom voorkomen, gescheiden met een komma

Ik heb mijn vraag proberen te visualiseren a.d.h.v. een fictief voorbeeld Excel-bestand. [ATTACH]36484[/ATTACH]

Heb al vanalles geprobeerd: pivot tables (draaitabellen) en formules, maar raak er niet uit. Vandaar deze hulplijn :-)!

template.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

en zo niet moet je die van mij eens onder de loep nemen.

Antwoord staat op Blad2 (ik heb er een knop op gezet die de macro uitvoert) Code bekijken doe je met ALT+F11

Je lijst mag onbeperkt zijn.

De kolom waar de data in komt wordt bepaald door het laatste cijfer van de factuurnummer (kan je aanpassen als je dat wenst)

template_plx.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet nog wel ff vermelden dat dit een matrixformule is. Dit betekend dat je de formule moet afsluiten met Ctrl + Shift + Enter

De accoladetekens worden nu automatisch geplaatst, je kunt hem nu doorvoeren naar rechts en naar beneden.

Denk erom dat je de accolades niet zelf plaatst, de formule zal dan niet werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.