Ga naar inhoud

gegevens uit ander excel bestand halen


sofiake

Aanbevolen berichten

Beste,

nog een vraagje :

ik heb 2 bestanden in excel : een gebouwenbestand en een bestand met daarin alle onderhoudscontracten van ons bedrijf (deze database behelst dus de contracten van àlle gebouwen).

In het gebouwenbestand zit er 1 tabblad "onderhoudscontracten" en daarin wil ik automatisch de contracten halen die voor dat gebouw van toepassing zijn. (dus een selectie uit het onderhoudscontractenbestand)

Ik had eerst gedacht om gewoon met functie = te werken, maar dat werkt niet als ik in het bestand onderhoudscontracten bv een rij invoeg waardoor de originele cel op een andere rij komt te liggen. (dit invoegen gebeurt omdat ik in het onderhoudscontractenbestand graag selecteer op basis van de naam van de leverancier A-Z)

Dus ik dacht nu om een aparte kolom te maken waardoor ik achter elk contract het gebouw zet waarop het betrekking heeft, en dit dan op een of andere manier te koppelen aan elk gebouwenbestand ?

Iemand een idee hoe ik dit best zou doen ? (hopelijk ben ik wat duidelijk)

Graag zo simpel mogelijk want ik ben een totale leek :-)

Alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

sofiake,

= is geen functie.........VERT.ZOEKEN is wel een functie, hiermee zou je het kunnen proberen.

Als je links naast de formulebalk klikt komt er een hele reeks functies tevoorschijn, met een beetje uitleg.

Verder is je vraag is nogal complex voor een simpele oplossing, zonder voorbeeld.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Waarschijnlijk kom je bij VBA uit, dat zal in het gebruik het gemakkelijkst werken.

Het is dan wel gemakkelijk inderdaad als ergens vermeld staat op welk gebouw het onderhoudscontract betrekking heeft, je moet toch ergens op zoeken.

Wat dan zeer zeker belangrijk is : 2 goede voorbeeld bestanden die je originele bestanden zoveel mogelijk benaderen echter zonder gevoelige info. 1 bestand waar je je gebouwen in bij houdt en 1 waar de onderhoudscontracten in staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.