Ga naar inhoud

Kan excel bestanden niet openen (excel 2003)


jimmy2

Aanbevolen berichten

Beste,

Al een tijdje heb ik hier problemen mee maar het lukt maar niet het op te lossen.

Ik kan niet meer direct een excel bestand openen. Dit lukt mij alleen als ik eerst excel open en dan via 'openen' een bestand aanklik.

Als ik direct vanaf bijv. het bureaublad klik op een excel bestand dan krijg ik een foutmelding: Kan het bestand: ....... niet vinden. Controleer of u de naam juist heeft ingevoerd en probeer opnieuw.

Ook als ik een excel bestand download en direct wil openen lukt dit ook niet.

Wie kan mij helpen?

Groeten,

Chantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechtermuisknop op een excel bestand in je verkenner.

In het menu dat je dan krijgt kies je openen met...

Dan klik je op standaardprogramma selecteren...

Kies excel en zorg ook dat je het bewuste programma aanduid om altijd als standaard te gebruiken.

Een tweede mogelijkheid als die bij Vista bestaat is naar start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's gaan.

En daar excel terug als standaard instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excel staat ook standaard ingesteld. Het opent ook maar krijg dan een leeg excel scherm met de foutmelding.

Ik heb nu meer dan een half jaar hier problemen mee....

- - - Updated - - -

Het gaat trouwens om 2007. Had het verkeerd gezien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plaats die bestanden eens in een map in "mijn documenten" en probeer van daar uit de bestanden te openen in excel.

Lukt het dan nog niet voer dan eens een herstel uit, zie deze link. (klik erop)

Heb de diagnostische test uitgevoerd maar er werd geen oorzaak gevonden. Ook het bestand in mijn documenten zetten en vanuit daaruit openen lukt niet. Het lukt alleen als ik eerst excel opstart en dan via 'openen' en document open. Heel irritant omdat ik dan eerst het document ergens moet opslaan. Wie heeft nog tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start-> configuratiescherm-> standaardprogramma's-> een bestandstype of protocol aan een programma koppelen.

Scroll dan naar beneden tot je de bestandsextensies (xls) tegen komt zoals op afbeelding getoond maak er ook een printscreen van en plaats die in een volgend bericht.

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

post-23245-1417705817,9943_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.