Ga naar inhoud

Knop in excel voor opslaan data


j.snijder

Aanbevolen berichten

Ik ben met een excel werkmap bezig voor diabetici en wil een knop plaatsen op het werkblad die de geselcteerde cellen opslaat in een Word document (of tekst dokument met kale opmaak)

stel de cellen A1 r/m K1 met rijnummers 9 t/m 25 bevatten de gegevens die ik wil opslaan (is een lijst met gebruikte voeding per dag met daarbij hoeveelheden en koolhydraten)

Dan zou ik graag een knop boven het formulier hebben die als ik die indruk de gegevens opslaat in word, dus een document aanmaken en vragen naar de naam van het document.

In het document moet dan in de kop van de gegevens de datum worden aangegeven (in lang formaat, dus "maandag 12-feb 2014" om maar even een datum te geven)

Is dit mogelijk ? en wie zou mij daarbij kunnen helpen.

Als de spreadsheet klaar is mag je hem hebben en publiceren, er is veel te weinig te vinden in de NL taal en dat vind ik persoonlijk een groot gebrek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ j.snijders,

Ik weet niet of onderstaande van toepassing is voor het werk wat u zou willen uitvoeren.

U kunt een Excel- en Word document koppelen op een eenvoudige manier.

Wanneer u in het Excel bestand gegevens toevoegt en/of verwijderd dan wordt dat ook toegepast in het Word document.

Start Word op en open een nieuw document (liggen) en ga vervolgens naar het tabblad Invoegen in het Lint.

Ga naar Object en klik op Object.

post-41531-1417705673,3702_thumb.jpg

In het volgende scherm ga naar het tabblad Bestand gebruiken.

Blader naar het excel bestand en plaatst een vinkje bij Koppelen aan Bestand en klik vervolgens op OK.

(Verklein eerst het Excel bestand naar circa 46% [zoom niveau].)

post-41531-1417705673,3894_thumb.jpg

Word wordt nu automatisch bijgewerkt nadat de koppeling tot stand is gekomen en u ziet de gegevens uit Excel in Word verschijnen.

Hieronder wat schermafbeeldingen hoe het eruit ziet:

post-41531-1417705673,4276_thumb.jpg

post-41531-1417705673,4736_thumb.jpg

post-41531-1417705673,5227_thumb.jpg

post-41531-1417705673,5634_thumb.jpg

Het nadel van deze werkwijze is dat alle gegevens van Excel verschijnen in het Word document.

In het Excel bestand zou u een extra kolom moeten maken voor de regelnummers, zodat ook in het Word document de regelnummers zichtbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi :)

Sorry voor het late antwoord, de griep heeft ons allen hier geveld afgelopen vrijdag en dus de hele partij plat onder de wol :)

Nee dit is niet wat ik bedoel en ik kan het helaas niet gebruiken, de gegevens moeten worden overgebracht naar een word document óf pdf en mogen daarna niet meer wijzigen, anders zou de dagboek functie die het document heeft niet werken zoals het is bedoeld.

Elke maand moet er namelijk een volledig dagboek worden opgeslagen over het insuline gebruik, de metingen van het bloedsuiker en de hoeveelheid genuttigde koolhydraten per dag, tesamen met nog een paar andere gegevens zoals; insulineratio, insulinegevoeligheid en een aantal totalen.

U snapt wel dat die gegevens niet telkens mogen wijzigen als er weer een andere regel wordt ingevoerd of een formulier opnieuw word gebruikt voor een volgende maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoi J. S.

Ik gebruik daar een macro voor. Je zelf even een knop maken.

Zet een leeg document klaar

Hier is een voorbeeld (dit is mijn) macro:

Pas de tekst in rood (gegevens) aan. De naam van het excel document is hier gegevens.xls

Sub Create_gegevens()

Dim wdApp As Word.Application, wdDoc As Word.Document

Dim Reportname As String

Dim Searchstring As String

If ActiveWorkbook.Name <> "gegevens.xls" Then

MsgBox ("The name of gegevens has been changed. This action has been interrupted. Please rename gegevens to it's original filename and retry")

Exit Sub

End If

If Range("C4").Value <> "Fill-in" Then

0 On Error Resume Next

Set wdApp = GetObject(, "Word.Application")

If Err.Number <> 0 Then 'Word isn't already running

Set wdApp = CreateObject("Word.Application")

End If

On Error GoTo 0

ChDrive Left(ActiveWorkbook.Path, 1)

ChDir ActiveWorkbook.Path

Dlganswer = Application.GetOpenFilename("Word document,*.doc,Alle Bestanden,*.*")

If Dlganswer = False Then

Exit Sub

Else

Searchstring = Dlganswer

If InStr(1, Searchstring, "gegevens", 1) > 0 Then

Reportname = "gegevens deel 1"

ElseIf InStr(1, Searchstring, "gegevens-2", 1) > 0 Then

Reportname = "gegevens deel 2"

ElseIf InStr(1, Searchstring, "gegevens-3", 1) > 0 Then

Reportname = "gegevens deel 3"

ElseIf InStr(1, Searchstring, "gegevens-4", 1) > 0 Then

Reportname = "gegevens deel 4"

Else

Reportname = "gegevens"

End If

Set wdDoc = wdApp.Documents.Open(Dlganswer)

End If

wdApp.Visible = True

wdDoc.Activate

wdApp.WindowState = wdWindowStateMaximize

Application.ActivateMicrosoftApp xlMicrosoftWord

wdApp.Selection.WholeStory

wdApp.Selection.Fields.Update

wdApp.Selection.Collapse

If Reportname <> "" Then

AppActivate "Microsoft Excel"

Wordfilename = Reportname & " " & Range("C4").Value & ".doc"

MsgBox "Sla a.u.b. het rapport op alvorens verder te bewerken"

Wordfilename = Application.GetSaveAsFilename(Wordfilename)

If Wordfilename = False Then

Exit Sub

Else

wdDoc.SaveAs Wordfilename

End If

End If

Application.ActivateMicrosoftApp xlMicrosoftWord

Else

MsgBox ("Please fill-in the applicable fields first !")

End If

End Sub

*

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.