Ga naar inhoud

Simpele pronostiek bijhouden


tantjen bertolli

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben beheerder van een facebook groep ivm een voetbalploeg. Sinds iets meer dan een jaar neem ik de wekelijkse pronostiek voor mijn rekening.

Ons leden aantal is de laatste maanden enorm gestegen en dus ook de deelnemers aan de pronostiek. Voor de eerste speeldag hebben we er momenteel al 90, en dat gaat nog groeien.

Om dit gewoon met de hand bij te houden wordt het dus riskant.

Het beste zou ik dit dus op de computer bijhouden. Ik durf en kan heel wat op de pc, behalve dan Excel. Heb dit nooit ergens voor nodig gehad en ook nooit echt geleerd.

Ik moet dus bijhouden wie welke score voorspeld heeft . Een juiste voorspelling is een punt en daar heb ik dus ook een klassement voor nodig.

Hoe pak ik dit nu het beste aan ? Tot nu toe kopiëerde ik dus de reacties met prono's en printte dat gewoon af. Maar als ik dit nu allemaal selecteer en plak in een kolom in excel, dan zit ik met al die onnodige dingen die er bij staan bvb : "

Naam 1-2

4 uur · Vind ik leuk

Naam 0-3

4 uur · Vind ik leuk

Dan doe ik daar stuk voor stuk die tijd en "vind ik leuk" vantussen, maar dan heb ik telkens een lege rij ertussen, dus dat is het ook niet.

Hoe zou ik dat nu aanpakken ?

Ik heb excel 2007.

aangepast door tantjen bertolli
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idd vrij eenvoudig met voorwaardelijke opmaak.

Selecteer het gebied B1:B90 en klik dan op het [start] tabblad ->voorwaardelijke opmaak ->Nieuwe regel -> Alleen de cellen opmaken met -> celwaarde GELIJK -> 1-3

->klik dan op de knop Opmaak en stel daar de achtergrond en of de voorgrondkleur in. ->Klik op OK om te beeindigen.

Doe dat nu voor alle verschillende mogelijkheden.

Misschien ook leuk om eens uit te proberen is : https://apps.facebook.com/my-polls/?fb_source=search&ref=ts&fref=ts

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.