Ga naar inhoud

VBA -Macro: Data verversen uit csv file


Dixon

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zou de data in een verborgen excel blad moeten verversen met nieuwe data uit een csv document.

Dit csv document heeft als naam 'Balances.csv' en staat in dezelfde directory als het Excel document.

Graag zou ik hebben dat de macro dit uitvoerd zonder dat ik de file moet aanklikken en zonder dat dit in een vaste folder moet staan.

Zoals reeds gezegd moet de Macro dus op zoek gaan naar 'Balances.csv' in dezelfde folder als dat het Excel document staat.

Voor de duidelijkheid: Balances.csv bevat verloftellers die geïnterpreteerd worden op het tabblad 'Saldi'

Het tabblad 'Saldi' interpreteert de gegevens op tabblad 'Import' en hier worden de gegevens ververst uit de csv file.

csv_import = Macro naam

Saldi = zchtbaar beschermd werkblad om te consulteren

Import = werkblad dat ververst dient te worden door csv file

Balances.csv = het te importeren csv file die in dezelfde directory als Excel doc staat

Momenteel heb ik dit, maar ik moet momenteel de csv file zelf nog selecteren en dat is niet goed.

_______________________________________________________________________

Sub csv_import()

'

' csv_import Macro

'

'

ActiveSheet.Unprotect

Sheets("Saldi").Select

Sheets("Import").Visible = True

ActiveWorkbook.RefreshAll

Sheets("Import").Select

ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True

End Sub

Bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.