Ga naar inhoud

Outlook 2010 - samenvoeging van 2 accounts mogelijk ?


Tiago

Aanbevolen berichten

Ik ondervind sinds enige tijd serieuze problemen met mijn mailprogramma OUTLOOK 2010 dat heel vaak vastloopt . Ik kreeg een bericht op het scherm dat ik contact moest opnemen met mijn internetprovider (Telenet) wat ik dan ook heb gedaan.

Telenet heeft de nodige verificaties gedaan en heeft mij aangeraden de procedure te volgen “Hoe stel ik Outlook 2010 in voor mijn Telenet e-mailadres” die beschreven wordt op http://klantenservice.telenet.be/content/hoe-stel-ik-outlook-2010-in-voor-mijn-telenet-e-mailadres . Ten einde raad werd mij aangeraden een nieuwe account aan te maken ter vervanging van de oude. Ik heb de nieuwe account aangemaakt maar (helaas ?) werd de oude account verwijderd.

Ik heb dus nu in Outlook een oude account xxxxx@telenet.be en een nieuwe die er d’office voorkomt onder xxxxx@telenet.be(1). Mijn probleem is dubbel :

1. 1. al mijn tot gisteren ontvangen en verstuurde mails zijn ondergebracht onder mijn oude account en de sinds vandaag ontvangen en verstuurde mails zijn ondergebracht onder mijn nieuwe account ;

2. 2. al mijn Outlookmappen zijn geopend onder mijn oude account.

Bestaat er een middel om de 2 accounts samen te voegen zodat al mijn mails en al mijn mappen terug onder één enkele account gerangschikt kunnen worden ? Alvast dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dus nu in Outlook een oude account xxxxx@telenet.be en een nieuwe die er d’office voorkomt onder xxxxx@telenet.be(1). Mijn probleem is dubbel :

1. 1. al mijn tot gisteren ontvangen en verstuurde mails zijn ondergebracht onder mijn oude account en de sinds vandaag ontvangen en verstuurde mails zijn ondergebracht onder mijn nieuwe account ;

Je kan de e-mails (oude account) vanuit het berichtvenster naar je nieuwe account verplaatsen door ze te slecteren en dan te slepen naar het nieuwe account.

2. 2. al mijn Outlookmappen zijn geopend onder mijn oude account.

Wat bedoel je daar juist mee?

Maak er anders een printscreen van en plaats die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Clarkie !

Een herstel van mijn oude account lijkt dus uitgesloten zodat ik dus met mijn nieuwe account zal moeten werken. Wat mijn beide vragen betreft :

1. als ik je goed begrijp kan ik mijn mails uit mijn oude account globaal verslepen naar mijn nieuwe account.

2. als ik zeg “al mijn Outlookmappen zijn geopend onder mijn oude account” dan bedoel ik daardoor dat ze zijn ondergebracht onder het POSTVAK IN van die account waarvan ze dus een onderdeel uitmaken. Ik zou ze misschien daaruit kunnen halen en ze onderbrengen onder de rubriek “Favorieten” maar moet ik dit dan map per map doen of bestaat er een methode om alle mappen (submappen inbegrepen) samen over te brengen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. als ik je goed begrijp kan ik mijn mails uit mijn oude account globaal verslepen naar mijn nieuwe account.

Inderdaad.

2. als ik zeg “al mijn Outlookmappen zijn geopend onder mijn oude account” dan bedoel ik daardoor dat ze zijn ondergebracht onder het POSTVAK IN van die account waarvan ze dus een onderdeel uitmaken. Ik zou ze misschien daaruit kunnen halen en ze onderbrengen onder de rubriek “Favorieten” maar moet ik dit dan map per map doen of bestaat er een methode om alle mappen (submappen inbegrepen) samen over te brengen ?

Je selecteert gewoon de map(pen) met daarin de eventuele submap(pen) en sleept ze naar een gewenste locatie zoals bijvoorbeeld je nieuwe account.

En als dan die mails uit punt 1 daar toevallig in staan, zijn ze direct aanwezig in je nieuwe account en hoef je punt 1 niet uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. het globaal verslepen van de mails van de oude naar de nieuwe account lukt heel goed ;

2. ik blijf evenwel problemen hebben met de mappen die niet samen met de submappen versleept kunnen worden. Het lukt me immers hoofdmap per hoofdmap te verslepen maar zonder de submappen. Kennelijk moet ik dus iets over het hoofd zien maar wanneer ik de map met de submap(pen)wil selecteren wordt alleen de hoofdmap weerhouden en kan enkel die versleept worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennelijk moet ik dus iets over het hoofd zien maar wanneer ik de map met de submap(pen)wil selecteren wordt alleen de hoofdmap weerhouden en kan enkel die versleept worden.

Ik bedoel daarmee dat ik mappen met submappen niet kan verslepen naar FAVORIETEN Dat gaat wel naar andere locaties zoals bv. POSTVAK IN .

aangepast door Tiago
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is iets verkeerd gelopen ... ! Sorry

In feite komt het erop neer dat de gele mappen in Outlook enkel naar "Favorieten" kunnen verplaatst worden als ze geen submappen bevatten.

Dus van zodra er minstens één submap bestaat , wordt deze niet mee verplaatst als je met de rechtermuis klikt op "In Favorieten weergeven". Enkel de hoofdmap verhuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus van zodra er minstens één submap bestaat , wordt deze niet mee verplaatst als je met de rechtermuis klikt op "In Favorieten weergeven". Enkel de hoofdmap verhuist.

Als ik in Outlook ( een onderdeel van Microsoft Office) een map met submap aanmaak dan kan ik die zonder problemen verplaatsen naar een ander account of map.

Maar ik begrijp nog altijd niet wat je bedoelt met favorieten weergeven en ........??:hmmmm:

We hebben het toch over Outlook 2010?

Best maak je een printscreen van bovenstaande en plaats je die in een volgend bericht..

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in een volgend bericht kan plaatsen hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.