Ga naar inhoud

Outlook Express


Cristina

Aanbevolen berichten

Vraag: ik moet overschakelen van XP naar Windows 7.

Alle bestanden staan nu op een externe harde schijf dus die kan ik straks overzetten op mijn nieuwe PC/Windows7.

Hoe doe ik dit met mijn Outlook Express, uiteraard met behoud van al mijn mail/adresboek/mailadres etc.

Dat is mij niet duidelijk.

Ik ben een amateur in dit opzicht, dus heel graag een simpele uitleg :hmmmm:

Kan iemand mij helpen ?

Graag. Alvast dank.

vriendelijke groet,

Cristina

Link naar reactie
Delen op andere sites

de beste vervanger voor oe is windows live mail.

haal windows live hier: Windows Essentials - Download Windows Live Essentials

laat niet alle onderdelen installeren (tenzij je dat wel zou willen) maar vink bij installatie alleen mail aan.

in live mail kun je adresboek en berichten importeren, en gewoon verder werken als bijna gelijk in oe.

accounts: in oe naar extra-accounts, selecteer gewenste account en kies exporteren ( gaat naar een iaf-bestandje, dat je ook ln livemail kan importeren).

Link naar reactie
Delen op andere sites

de beste vervanger voor oe is windows live mail.

haal windows live hier: Windows Essentials - Download Windows Live Essentials

laat niet alle onderdelen installeren (tenzij je dat wel zou willen) maar vink bij installatie alleen mail aan.

in live mail kun je adresboek en berichten importeren, en gewoon verder werken als bijna gelijk in oe.

accounts: in oe naar extra-accounts, selecteer gewenste account en kies exporteren ( gaat naar een iaf-bestandje, dat je ook ln livemail kan importeren).

blijft mijn emailadres dan het zelfde ??? dat is uiteraard van belang.

graag uw reactie.

bij voorbaat dank !!!

Cristina

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik maakte inderdaad wel eens mee dat de omzetting van oe naar ms outlook niet bepaald vlekkeloos verliep.

er kleven ook nog andere nadelen aan die omzetting waardoor je een aantal dingen (adreslijsten bijv) helemaal opnieuw moet regelen.

ik raad je windows live mail aan (je downloadt het hele livepakket, maar kan de keuze maken om alleen mail te installeren).

Windows Live Mail 2011 downloaden in het officiële Microsoft Downloadcentrum

in oe eerst even je accounts exporteren naar .iaf-bestandjes.

het importeren van iafbestandjes, adresboek en postvakken gaat vlekkeloos, en je kan in een heel herkenbare omgeving verder werken.

Heb windows live mail gedownload en iaf.bestand geimporteerd. De mail werkt goed, maar ik kan al de mail van mijn oude computer niet vinden, m.a.w. er zijn geen mappen geimporteerd. Wat doe ik fout???

Link naar reactie
Delen op andere sites

@christina

je moet de volledige map met dbx-bestanden van je oude pc hebben.

die map staat doorgaans: c:\documents and settings\[jouwnaam]\local settings\identities\[mapnaam-met-cijfers-en-letters]\microsoft\outlookexpress

adresboek: c:\documents and settings\[jouwnaam]\application data\adressbook (.wab bestand)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@christina

je moet de volledige map met dbx-bestanden van je oude pc hebben.

die map staat doorgaans: c:\documents and settings\[jouwnaam]\local settings\identities\[mapnaam-met-cijfers-en-letters]\microsoft\outlookexpress

adresboek: c:\documents and settings\[jouwnaam]\application data\adressbook (.wab bestand)

Bedankt voor de reactie. Kan die mappen op een externe harde schijf zetten, maar waar/hoe moet ik die dan op mijn nieuwe PC weer plakken of importeren in Windows live mail :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft mijn emailadres dan het zelfde ??? dat is uiteraard van belang.

graag uw reactie.

bij voorbaat dank !!!

Cristina

Dat blijft identiek ... je wijzigt alleen het mailprogramma, niet het mailadres. Want dat is toegekend door je internetprovider.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inmiddels gelukt om live mail te installeren met mijn oude emailadres(.iaf bestand) en mijn mappen uit oe te importeren in live mail. Wat me niet lukt is mijn lijst met contactpersonen overzetten(.wab bestand), graag nogmaals je hulp:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.