Ga naar inhoud

Access 2010


hdrider

Aanbevolen berichten

Ik heb een simpele database waarin de BTW berekend wordt. Sommigen hebben een BTW nummer en moeten dan geen BTW betalen, anderen hebben geen BTW nummer en moeten deze wel betalen. Mijn vraag is, als het BTW nummer in het record BTWNr is ingevuld dan zou de record BTW moeten leeg blijven. Ik heb er geen idee van hoe dit voor elkaar te krijgen. De records worden ingevuld via een formulier genaamd InvullenLijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al bij voorbaat hartelijk dank voor de reactie maar, wat en waar moet ik invullen. Op gebied van visual basic ben ik een complete leek.

Dit is wat er zou moeten gebeuren. Als record BTWNr geen invoer heeft moet in record BTW de btw 21% berekend worden. Als record BTWNr wel een invoer heeft moet record BTW leeg blijven.

Hierbij een gedeeltelijke screenshot van de tabel.

post-29244-1417705964,9084_thumb.jpg

post-29244-1417705964,8935_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo PLX het zip bestand is wat ik zocht maar het doet juist het omgekeerde van wat ik nodig heb, ik heb er mee zitten werken maar kom er niet uit hoe ik de expressie moet aanpassen.

In uw zip bestand geef ik het BTW nummer in en dan wordt er BTW berekend, het moet omgekeerd zijn als er geen BTW nummer ingevoerd wordt moet de BTW berekend worden.

Het is misschien simpel maar ik raak er niet aan uit.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.