Ga naar inhoud

Afhankelijke keuzelijst met invoervak in Webdatabase


Office10

Aanbevolen berichten

In het hoofdformulier van bijgevoegd bestand zou ik graag zien dat keuzelijst Contactpersonen afhankelijk wordt gemaakt van keuzelijst Klanten.

In het hoofdformulier moet bij selecteren klant 1, alleen de contactpersonen 'de Vries' en 'Van der Linden' kunnen worden gekozen in de keuzelijst met invoervak van contactpersonen ( in hoofdformulier)..

Het lukt me niet ondanks een aantal pogingen met macros dit te realiseren.

Iemand een idee hoe dit op te lossen. Bij voorkeur wijziging aanbrengen in bijgevoegd bestand zodat k de oplossing kan zien.

Bvd.

[ATTACH]30933[/ATTACH]

Voorbeeldbestand.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, een bedrijf kan meerdere contactpersonen hebben. 1-op veel relatie.

Het is de bedoeling dat er bij 1 record (bedrijf) meerdere contacpersonen kunnen worden aangemaakt en opgeslagen.

In het hoofdformulier moet dan afhankelijk van de keuze van het bedrijf, in keuzelijst contactpersonen moet dan alleen gekozen kunnen worden uit de betreffende contactpersonen die zijn aangemaakt en opgeslagen bij het gekozen bedrijf/klant.

- - - Updated - - -

nog een toevoeging.

1 contactpersoon kan niet behoren tot meerdere bedrijven. Contactpersonen werken in beginsel bij één bedrijf. Anders wordt het te complex.

1 bedrijf kan dus meerdere contactpersonen hebben, maar een contactpersoon kan niet tot meerdere bedrijven behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt, in een desktop applicatie gaat het prima. Ik wil de database inderdaad graag delen/hosten via een sharepointserver. Mede voor beveiliging/interface/rollenstructuur. Daarom een webdatabase..Mocht je er nog achter komen hoe je dit via een webdatabase kan bereiken dan hoor ik het graag, zit al een aantal dagen te stoeien hiermee:)

Zoals je het beschreven hebt via de desktop, dat is in ieder geval de situatie hoe ik het ook op het web wil realiseren.

Dank voor je input.

- - - Updated - - -

Nog een toevoeging op vorig bericht, onderstaande link staat versimpeld uitgelegd(met een ander voorbeeld) hoe je dit via het web kan bereiken, helaas krijg ik het alleen nog niet werkend.

http://social.msdn.microsoft.com/Forums/office/en-US/f655b7ad-842e-441f-8b01-77738a44bb17/cascade-web-form-combobox-access-2010-macro?forum=accessdev

Zie ook attachement.[ATTACH]30986[/ATTACH]

Als het met bijgevoegd bestand wel lukt kan ik dit toepassen op het vorige bestand...

Easier Example11.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.