Ga naar inhoud

Ontwerp Database voor materiaal


Leosanders

Aanbevolen berichten

Geachte Forumleden,

Wie zou mij kunnen helpen met het maken van een keuzelijst uit database materiaalbeheer.

Bedoeling is als volgd,

Aanmaken van database voor materiaal lukt mij wel.

De volgende stap is om een lijst te maken waarin gebruikt materiaal opgesomd kan worden om vervolgens factuur te kunnen maken.

Dus bij nieuwe opdracht, lege lijst selecteren en van hieruit materiaal kunnen kiezen.

Kolom 1 Kolom 2 Kolom 3 Kolom 4

Artikel Artikelnummer Prijs aantal

Na selecteren van kolom 1 automatisch invulling van kolom 2,3,en 4 behorende bij Artikel.

Hoop dat dit een beetje duidelijk is van de bedoeling.

Hoor graag of men mij kan helpen.

Wil deze database gebruiken als hulpmiddel voor opstellen factuur voor klusjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best uw database uploaden naar deze website en daarna krijg je een link dat je in uw volgende bericht zet.

Dan kan ik of iemand anders bekijken wat je kan doen.

Het is wel niet de bedoeling dat we een database maken want dat zal je zelf eerst moeten doen.

Hou wel rekening mee dat je ook BTW moet hebben indien je handelaar ben.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft.

Bedankt voor je reactie,

Heb database geplaatst.

Database1.accdb downloaden

Weet dat ik de database zelf moet maken.

Zou al geholpen zijn hoe kolomen te koppelen, en informatie zichtbaar maken.

In boek Microsoft access 2003 kan ik de oplossing niet vinden.

In afwachting op uw reactie,

Verblijf ik met vriendelike groet,

Leo Sanders

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Leosanders,

Ik wil geenszins in de wielen rijden van Stegisoft maar dit is wat ik jou aanraad om mee te beginnen.

Op het ogenblik heb je 'geen' tabel orders maar wel een tabel orderdetails.

Verwijder alle records uit OrderdetailsTbl.

Maak een nieuwe tabel OrdersTbl met volgende velden (OrderID (autonr en sleutelveld), Datum(datum-tijd), en Klantnummer (numeriek))

Maak van OrderID in OrderDetailsTbl een numeriek veld ipv een Autonummeringveld en verwijder de sleutel)

Voeg aan de OrderDetailsTBL een veld toe (OrderdetailID Autonummer en sleutelveld)

Als je daarmee klaar bent open op het tabblad HULPMIDDLEN VOOR DATABASES --> Relaties

Klik met de rechtse muistoets op het grijs gebied en kies 'Tabel Weergeven' voeg OrderdetailsTbl, OrdersTbl en KlantenTbl toe en klik op sluiten.

Leg de relatie tussen OrderTbl en OrderdetailsTbl tabellen door OrderID uit OderdetailsTbl te slepen op OrderID van OrderdetailsTbl.

Vink REFERENTIELE INTEGRITEIT AFDWINGEN aan.

Leg de relatie tussen KlantTbl en OrderTbl door KlantID op KlantID van de andere tabel te slepen. Vink ook hier REFERENTIELE INTEGRITEIT AFDWINGEN aan.

Als dat klaar is, kan je aan je Orderformulier beginnen maar zet dan best eens je aangepaste database weer online.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.