Ga naar inhoud

Hoe maak ik een printscreen in XP?


superjona

Aanbevolen berichten

Wil je snel een screenshot maken van je huidig venster ?

Met Paint is dat mogelijk! Volg deze stappen, en dan moet het ongetwijfeld lukken.

1 : Druk op de PrtScr knop, 2 toesten boven de delete knop.

prtscr.jpgBron : myjanee.com

Dit kan echter wel een probleem zijn bij laptops, daarvoor moet je de "fn" knop aanzetten.

[ATTACH]5145[/ATTACH]

De PrtScr knop op een laptop staat meestal 2 toetsen links van delete knop.

2. Open Paint.

[ATTACH]5146[/ATTACH]

Als Paint niet in de start-lijst staat, kan je "PAINT" intypen in de zoekbalk.

3. Druk op "Plakken".

[ATTACH]5147[/ATTACH]

N.B : Gebruikers van Windows Vista of XP moeten op CTRL+V drukken, of rechtermuisklik --> plakken.

4. Sla het bestand op.

[ATTACH]5148[/ATTACH]

Om een screenshot te maken van het momenteel actieve venster houd je ALT in terwijl je PRTSCR drukt. Als je dan plakt, krijg je alleen het actieve venster in paint. (Dank aan Drekes voor de tip!)

post-7905-1417704051,4623_thumb.jpg

post-7905-1417704051,4732_thumb.jpg

post-7905-1417704051,505_thumb.jpg

post-7905-1417704051,5163_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Gast nebuluchka

Werkt prima op mijn Vista. Ik druk op PrtSc, tesamen met de shift-toets. Daarna plakken en voila, in Paint heb ik dan een volledig screenshot. Voordeel is dat Paint standaard zit bij Windows. Je hoeft geen extra programma te installeren.

Daarnaast gebruik ik al jaren MWSnap 3. plus hoger, is freeware. Kun je vensters van verschillende grootte instellen met nog een paar aardige, eenvoudige te bedienen extra functies.

Natuurlijk kan screenshot, gemaakt met Paint ook tot het gewenste beeld uitgesneden en bewerkt worden met ieder ander willekeurig fotobewerkingsprogramma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.