Ga naar inhoud

SEO Zoekmachine optimalisatie tip 3: interne linking


Adclick

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik dacht vandaag nog eens een berichtje te plaatsen ivm met het optimaliseren van een website voor de zoekmachines (seo - search engine optimisation).

Mijn vorige twee tips gingen om linkbuilding en optimalisatie van de afbeeldingen

Terwijl linkbuilding eigenlijk een offsite optimalisatie techniek is (dwz dat je je website niet hoeft aan te passen, het betreft externe gebeuren), zijn de optimalisatie van de afbeeldingen en mijn tip voor vandaag, interne linking, een on-site optimalisatie techniek.

Interne linking is het plaatsen van links van je website naar andere pagina`s van je website. Dit is zeer belangrijk omdat je op die manier de zoekroboten helpt om de content van je site te ontdekken.

Je zou denken dat je content via een zoekbox vindbaar moet zijn en dat klopt. Maar wel enkel voor mensen. Een zoekrobot of webcrawlers, die kunnen niet in een zoekbox een zoekopdracht gaan doen (nog niet hehe). Dus moet je die op een andere manier laten weten van: kijk, die pagina`s zijn heel belangrijk voor mijn website, die zijn minder belangrijk, die zijn relevant voor dit artikel enz.

Dit is dan in het Engels: link architecture.

Enkele link architecture tips, die handig zijn om het interne linking van je website te verbeteren:

1. Maak gebruik van een sitemap. Die helpt de zoekroboten om je content te ontdekken.

2. Binnen het Meest gestelde vragen (FAQ) gedeelte kan je zeer goed linken naar je andere pagina`s met specifieke sleutelwoorden en anchor text ( voor omschrijving anchor text zie optimalisatie van de afbeeldingen ).

3. Onder iedere post, artikel of pagina, plaats links naar gerelateerde pagina`s of artikels op je website.

4. Zet je meest bezochte en gelezen content in de kijker, plaats die in de sidebar of ergens goed zichtbaar

5. De footer: vergeet niet je footer, nooit! Daar kan je nog eens linkjes plaatsen naar het meest belangrijke content van je website, links naar het menu

6. Als je een artikel publiceert, plaats links binnen je artikel naar gerelateerde onderwerpen,pagina`s of andere artikels (zoals ik het hier deed ;)

Zo, hier ben je een tijdje zoet mee om de interne linking van je website te verbeteren.

De boodschap is heel kort en krachtig: maak het zo makkelijk mogelijk voor de zoekroboten om je content te ontdekken. Hoe makkelijker ze door je content kunnen navigeren, hoe beter ze het gaan lezen, interpreteren en indexeren!

Probeer je je eerst in het hoofd? van een zoekrobot te kruipen en vraag je af: als ik dat ding(je website) zou bezoeken, hoe makkelijk zou het voor mij zijn om elke letter te lezen?

Voila, dit is het voor vandaag :) Als er vragen zijn, shoot!

Groetjes, :ciao:

Oggy

AdClick: uw zoekmachine marketing, webanalytics en SEO optimalisatie partner

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.