Ga naar inhoud

Gebruik micro SD-kaart bij Icon tablet


Aanbevolen berichten

Ik heb bij de GVA shop een Icon tablet gekocht voor mijn kleinzoon om er spelletjes op te spelen. Na het downloaden van Playstore van een tiental spelletjes was het intern geheugen vol. Ik heb dan een micro-SD kaartje van 16 GB geïnstalleerd. De tablet herkend de SD kaart maar bij het downloaden van spelletjes krijg ik nog steeds de melding "onvoldoende geheugen" hoewel de SD kaart ledig blijft. Wat kan de oorzaak zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frans, ik heb voor jou even een trage afgedankte tablet uit de kast gehaald: een 7 inch Qware tablet (dat was voor mij de miskoop van het jaar!), draaiend op android 4.0.3

Jouw ICON tablet is groter, sneller en nieuwer en hij draait waarschijnlijk op android 4.2 (Jelly Bean), maar ik vermoed dat je met de volgende aanwijzingen wel wat kunt.

Hoe verplaats je apps van het interne geheugen naar de SD kaart?

1. Ga naar Instellingen

2. In dat scherm tik je in de linker kolom op Apps

3. Aan de rechterkant zie je dan al je apps. Merk op dat ik daar 4 tabbladen zie: Gedownload, Op SD-kaart, Wordt uitgevoerd, Alles.

5450f3566a65f-Screenshot_1.png

Wanneer ik daar op het tabblad Op SD-kaart tik, dan zie ik vrijwel al mijn apps staan, want ik heb ze bijna allemaal verplaatst van het interne geheugen naar de SD-kaart.

Jij wilt dat ook doen om ruimte te winnen, en om die SD-kaart ook werkelijk te gaan gebruiken.

4. Tik op het tabblad Gedownload en daarna op een van de apps. In het voorbeeld hieronder heb ik getikt op de app Aldiko. Je krijgt dan zo'n scherm:

5450f4668f687-Screenshot_2.png

Tik in dat scherm op Verplaatsen naar SD-kaart. Dat gebeurt dan direct. Je kunt dat controleren door daarna te tikken op het tabblad Op SD-kaart. De verplaatste app zal daar dan getoond worden.

Herhaal dit voor andere apps die je wilt verplaatsen naar de SD-kaart.

Sommige apps kunnen niet verplaatst worden naar de SD-kaart. Dat merk je vanzelf. Dan zie je dat de knop Verplaatsen naar SD-kaart er anders uit ziet. De letters op die knop zijn dan niet wit, maar grijs.

Ik hoop voor je dat het zo gaat lukken. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.