Ga naar inhoud

Kan niet verbinden met Wifi


maxboone

Aanbevolen berichten

Goede avond,

Mijn vriendin kan bij mij thuis niet verbinden met de Wifi,

ik voer de code in en hij geeft dan aan: 'kan niet verbinden met netwerk'.

De rest van het gezin kan er gewoon verbinden.

Ze heeft een iPhone 4s en de rest thuis geen iPhone kan het daar iets mee te maken hebben?

Alvast bedankt!

Max

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Max,

Je zegt iPad maar bedoelt iPhone neem ik aan :)

Dat is een nadeel van copy & paste :D

  1. Om in te loggen in de router gebruik ik SoftPerfect’s Networkscanner (freeware).
    U kunt ook rechtstreeks naar http://192.168.1.1 via de browser.
  2. De iPhone een dynamische IP-adres toekennen. De iPhone (op de iPhone te vinden) heeft een Wi-Fi-adres, dat is hetzelfde als het MAC-adres.
  3. Ik weet niet welk merk / type router u heeft, -hier een voorbeeld Lynksys-router-
    Bij Instellingen >> Basisinstellingen >> klik op DHCP-reservering.
    post-41531-1417705693,9903_thumb.png
    In het volgende scherm het IP-adres en het MAC-adres van de iPhone toevoegen.
  4. Bij WLAN >> MAC-filter WLAN >> Ingeschakeld >> Toestaan dat de onderstaande pc’s toegang tot het WLAN krijgen >> toevoegen het IP-adres & MAC adres van de iPhone.
    post-41531-1417705694,2192_thumb.png
  5. Bij Toegangsbeperkingen >> Internettoegangsbeleid >> Toegepast op pc’s >> klik op Lijst bewerken.
    post-41531-1417705693,9611_thumb.png
    In het volgende scherm met Overzicht van pc’s >> toevoegen het MAC adres van de iPhone >> toevoegen IP-adres van de iPhone >> Instellingen opslaan.

xD Vergeet niet op te slaan xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-39046-1417705694,4453_thumb.jpg

Dit is mijn router van Orange.

Ik ben heel slecht hiermee mijn excuses zou u nog alles van stap tot stap kunnen uitleggen want heb een beetje gezocht en niet gevonden waar ik de gegevens van de iPhone in kan voeren.

Super bedankt!

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.