Ga naar inhoud

Nexus 7 usb OTG werkt niet


Aanbevolen berichten

heren,dames,

gister de Nexus 7 uitgepakt en mee gaan spelen. het werkt fantastisch behalve dan de USB aansluiting. ik heb speciaal een OTG USB kabel gekocht bij iemand die zegt dat deze voor de Nexus 7 zou moeten werken. Ook heb ik het programma Nexus Media Importer app gekocht. Overal lees ik dat dit programma automatisch de usb zou moeten herkennen. bij mij is dat niet het geval.

gister de tip geprobeerd om een vaste muis met usb aan te sluiten om te kijken of er een muiswijzer verschijnt. dit was ook niet het geval. ik denk dus dat de kabel kapot is. ik krijg ook een nieuwe van de leverancier.

maar goed mocht het niet aan het kabeltje liggen wat kan ik dan nog doen. zijn er nog mensen die die al mee hebben gemaakt?

ik heb ook gelezen over de app Stickmount maar ik als android leek lees ook dingen dat dan je tablet wordt geroot wat dan weer niet goed is voor de garantie. (zou ook niet weten hoe ik moet rooten)

wie kan mij iets vertellen over deze app, kan dit kwaad? en is het gewoon een kwestie van installeren en dan zul je wel die USB moeten herkennen?

ik hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je tablet rooten. anders kan je geen usb aansluiten. je tablet is zo gemaakt dat die geen usb ondersteunt behalve als je die root. je moet wel opletten als je die root want je kan dan bestanden per ongeluk verwijderen uit je systeem en gaat u tablet niet meer werken.

hier is een link hoe je het kan rooten.

Here's How to Root the Nexus 7 - But Should You? | Android.AppStorm

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit applicatie is alleen om het gebruik van usb apparaten gebruiksvriendelijker te maken.

je moet je toestel ook rooten want anders kan je dit app niet gebruiken.

het rooten van u toestel is gratis, je moet geen betaalde app aankopen.

ik had dit voor mij mijn gsm, ik kon geen usb aansluiten. ik heb het geroot en het werkte perfect.

zonder root heeft je app geen toegang tot je hardware want wordt afgeblokt door android.

een root zorgt ervoor dat andere toepassingen rechtstreeks met de hardware kunnen communiceren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet wat je bedoelt met die stickbound app maar ik heb de mijne geroot met die tool die die ik doorgestuurd heb. verder had ik niets anders nodig.

mijn bedoeling was gewoon dat ik een toetsenbord kon aansluiten. ik heb mijn tablet geroot en het werkte. ik kan nu ook gewoon usb stick, ps3 controllern, ... aansluiten.

verder verrandert het rooten van u tablet niets aan de werking ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.homeysoft.nexususb.importer&hl=nl

ik begrijp niet helemaal waarom ze dan overal online vermelden dat je je toestel niet hoeft te rooten als je dit programma gebruikt. heb ook al een paar reviews gelezen van mensen die het op deze manier hebben kunnen fixen. ik wacht eerst wel even af of die andere otg kabel misschien beter is.

bedankt voor je hulp en je link

Patje77

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.