Ga naar inhoud

Phishingmail Rabo


LPLP

Aanbevolen berichten

Goede middag,

Ik ben in het bezit van een ipad.

Deze week ontving ik een mail, z.g. van de Rabobank, met als onderwerp het verifiëren van gegevens.

Na een heel verhaal over het waarom van deze mail, waarvan de stijl me al wat vreemd voorkwam, kon er op "activeren" geklikt worden.

Ik heb dat gedaan in de verwachting nadere informatie te krijgen.

Ik kreeg echter het inlogscherm voor internetbankieren te zien met het verzoek de gegevens in te vullen.

Het eerste wat opviel was dat de kleur van de tekst in de adres balk zwart was terwijl dat, als ik op de juiste manier inlog, groen is.

Vervolgscherm maar niet meer ingevuld maar de Rabobank gebeld en mijn verhaal gedaan.

Uiteindelijk verzocht men mij de mail door te sturen naar valse-email@rabo.nl

Toen ik dat op de gebruikelijk manier wilde doen bleek, op het moment dat ik de cursor in de adresveld plaatste, het toetsenbord, waarin de cijfers en leestekens staan, anders te zijn dan normaal. Inplaats van een horizontaal streepje (-) stond er een komma op de toets. Streepje is helemaal van het toetsenbord verdwenen waarmee het doorsturen van die mail onmogelijk is.

Op dit moment is het zo dat als ik klik op "doorsturen" het toetsenbord normaal is. Op het moment dat ik de cursor in het adresveld zet verandert het toetsenbord. Bij al het andere gebruik, ook andere mails, is het toetsenbord normaal.

Gegevens hebben de boeven niet gekregen maar ik heb kennelijk toch iets geladen dat er maar beter niet op kan staan.

Wie kan mij adviseren wat ik nu moet doen.

Bij voorbaat dank.

aangepast door iEscape
e-mailadres onklopbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ LPLP.

Even inbreken xD

Uw topic is verplaatst nar het forum-onderdeel Tablet- en Smartphone om voor iedereen overzichtelijk te houden.

Voor alle zekerheid heb ik in uw bericht het e-mailadres onklikbaar gemaakt.

Volgens de website van Rabobank dient men het e-mailbericht door te sturen naar valse-email@rabobank.nl.

In plaats van naar valse-email@rabo.nl. Het kan natuurlijk ook een typ fout zijn xD

Ik heb een paar vragen aan u:

  1. Welk webbrowser gebruikt u om de iPad?
  2. Is de iPad up-to-date?
  3. Synchroniseert u de e-mailberichten?

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

@ LPLP,

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.