Ga naar inhoud

Synchronisatie foto's iPad <-> PC werkt niet meer


Aanbevolen berichten

De titel geeft het al aan: Synchronisatie foto's Ipad <-> PC werkt niet meer

Iemand heeft voor mij dat wel 'aan' gezet (via Cloud begreep ik) maar opeens ca 20 juni werkt dat niet meer.

Ik zie de foto's niet meer via de Verkenner in mijn' Photo stream' binnenkomen, idem in Picasa. Wel zie ik de foto's in Picasa in 'onlangs bijgewerkt'

Ik heb via ITunes in een verbinding met Ipad met PC de foto's wel binnen gekregen maar toen kwamen ze terecht in een map van die dag met datum 13/7/14 maar wel vele foto's op zijn kop. (Maar ik begreep al dat dit een Apple bug is ? Ik schijn met de Ipad ook op zijn kop te fotograferen)

Nadat ik dat alles had gedaan stonden in mijn Filmrol/Photo stream (wat is nou het verschil tussen die 2 ?) op de Ipad plotseling alle foto's dubbel.

Dus die ging ik verwijderen maar de ene kon ik WEL verwijderen via prullenbak teken, maar bij de 2de staat nergens meer een mogelijkheid om te verwijderen.

Kortom enkele vragen:

- Hoe krijgen ik die synchronisatie weer werkend ? Waar moet ik naar kijken/instellen ?

- Hoe krijg ik foto's op de Ipad zonder blauw prullenbak teken verwijderd ?

Gaarne uitleg op dummie niveau !

Info: ik heb een Ipad Air en een PC met Windows van ca 1 jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even op Internet gezocht naar het verwijderen van foto's waar geen prullenbakje bijstaat en ik las:

- verbind PC en Ipad>>open ITunes en klik op foto's>>kies de map waar je de foto's weg wilt hebben en zet een vinkje (Hij stond bij ICoud foto's, daar verwijderd en ik heb hem bij Photo stream gezet>> daarna laten synchroniseren.

Mijn Ipad foto's vond ik toen inderdaad in de Photo stream op mijn PC en daar kon ik ze aanklikken en verwijderen en ja daarna op Ipad ook weg na opnieuw synchroniseren

In mijn map ICloud zit niets.... dus daar is een verbinding niet goed ? Wie heeft een 'briljant' idee ?

NB: Beide: Ipad en PC zijn 1 jaar oud

- - - Updated - - -

Opmerking: maar alle foto's na een bepaalde datum op mijn Ipad zet hij niet op mijn PC

aangepast door irene
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Irene,

Uw topic is verplaatst naar het forum-onderdeel Tablet- en smartphone.

Dat zou u ook via iTunes kunnen regelen, in feite de omgekeerde van:

verbind PC en Ipad>>open ITunes en klik op foto's>>kies de map waar je de foto's weg wilt hebben en zet een vinkje (Hij stond bij ICoud foto's, daar verwijderd en ik heb hem bij Photo stream gezet>> daarna laten synchroniseren.

Maak een map aan op de PC via de Verkenner, bijvoorbeeld Map foto's_datum bij: C:\Users\gebruikersnaam\Mijnafbeeldingen [Pictures]\

Start vervolgens iTunes op en plaats een vinkje bij die map en vervolgens Synchroniseren.

Dat het niet meer "automatisch" gaat weet ik niet (ik bewaar géén foto's op iCloud), wellicht biedt iCloud: veel gestelde vragen over Mijn foto stream een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja een soortgelijke link was ik tegengekomen en dat heb ik ook gedaan zie ook mijn inzending 17/7 om 21.06 uur

Ik had wel een link waar het over een Ipad ging en niet over een IPhone (Hoewel dat mogelijk wel ongeveer hetzelfde zal werken ?)

Ik heb daarnet de beide apparaten opnieuw gesynchroniseerd en de PC zet wel foto's op de Ipad maar andersom niet. Kan het te maken hebben met de instellingen op mijn PC of Ipad ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Irene,

Ja een soortgelijke link was ik tegengekomen en dat heb ik ook gedaan zie ook mijn inzending 17/7 om 21.06 uur

Als u de link niet plaatst hoe moeten anderen weten om welke link het gaat?

Ik had wel een link waar het over een Ipad ging en niet over een IPhone (Hoewel dat mogelijk wel ongeveer hetzelfde zal werken ?)

Als het gaat om een iDevice, dan kunt u wel toepassen op de iPad.

De werkwijze iTunes <-> iDevices zijn hetzelfde.

Ik heb daarnet de beide apparaten opnieuw gesynchroniseerd en de PC zet wel foto's op de Ipad maar andersom niet. Kan het te maken hebben met de instellingen op mijn PC of Ipad ?
Maak een map aan op de PC via de Verkenner, bijvoorbeeld Map foto's_datum bij: C:\Users\gebruikersnaam\Mijnafbeeldingen [Pictures]\

Start vervolgens iTunes op en plaats een vinkje bij die map en vervolgens Synchroniseren.

Heeft u dat al geprobeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.