Ga naar inhoud

Tablet & Phone e-mailaccount wijzigen


Tommie

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik als digibeet kreeg een paar jaar geleden van iemand een tablet met daarop alvast aangemaakt voor mij een gmailaccount, anders kon je geen apps downloaden. Later heeft hij me geholpen met mijn 1e Galaxy S4 smartphone in te stellen met hetzelfde gmailaccount. (ik gebruik dat account overigens niet voor e-mailen) Ondertussen zie ik die persoon zelden meer.

Nu heb ik de volgende vragen:

Die persoon bezit uiteraard nog steeds (omdat hij het zelf heeft aangemaakt) mijn inloggegevens van dat gmailaccount en kan dus bij mijn e-mail (maar dat is niet zo erg want ik gebruik het niet als e-mailaccount om te mailen)

Ik leerde pas dat met bijv. Windows 8 je gegevens opgeslagen kunnen worden in een cloud en dat je op iedere computer over je gegevens kan beschikken. Is dat met die tablet een smartphone gegevens ook zo? Ik bedoel kan die persoon met een oude tablet of smartphone van hem, mijn door hem aangemaakt gmailaccount instellen en zo bijv. mijn smsjes of whatsappies lezen of zien wat ik op mijn phone en tablet doe of is dat alleen local opgeslagen op phone en tablet?

Kan ik wel van dat gmailaccount het wachtwoord wijzigen via de pc of werken dan de app's van de tablet en phone niet meer of geven die gewoon vanzelf aan dat je het nieuwe wachtwoord moet ingeven?

Een heel nieuw gmailaccount aanmaken is zeker een heel gedoe met eerst alles backuppen en daarna alle app's opnieuw installeren en dat dan teksten van smsjes en whatsapp verloren/kwijt zijn?

Bedankt alvast,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tommie,

:welkom: op PCH!.

Kan ik wel van dat gmailaccount het wachtwoord wijzigen via de pc of werken dan de app's van de tablet en phone niet meer of geven die gewoon vanzelf aan dat je het nieuwe wachtwoord moet ingeven?

Het wachtwoord van uw gmail account kunt u wijzigen.

Men raad ook aan om regelmatig het wachtwoord van het e-mailadres te wijzigen.

Vervolgens (nadat u het wachtwoord heeft gewijzigd) als u inlog via de tablet en/of phone dan voert u het nieuwe wachtwoord in.

Neem & lees onderstaande links een goed door:

Het wachtwoord van uw Google-account wijzigen

Je wachtwoord van Gmail wijzigen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Oké gedeelte gaat wel lukken nu ik het heb doorgelezen. Maar voor alle duidelijkheid in mijn tablet en smartphone verschijnt dan een melding dat ik het wachtwoord opnieuw moet invoeren, zo gauw ik ze aanzet? Of moet ik ergens gaan zoeken op tablet en phone waar ik dat wachtwoord kan wijzigen?

Bedankt alvast!

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tommie,

Oké gedeelte gaat wel lukken nu ik het heb doorgelezen.

:top:

Maar voor alle duidelijkheid in mijn tablet en smartphone verschijnt dan een melding dat ik het wachtwoord opnieuw moet invoeren, zo gauw ik ze aanzet?

Afhankelijk van het merk / type van de tablet en smartphone.

Tap op het Mail-symbool om een e-mailadres toe te voegen.

Indien het e-mailadres al toegevoegd is ga naar Instellingen en vervolgens de Mail, Contacten, Agenda (of zoiets).

Dan verschijnt het e-mailaccount die reeds is toegevoegd en daar kunt u het wachtwoordd wijzigen.

Of moet ik ergens gaan zoeken op tablet en phone waar ik dat wachtwoord kan wijzigen?

Ik zou de handleiding van de tablet en smartphone raadplegen, want elk merk / type tablet & smartphone zal een iets andere instellingen hebben.

Als u wilt geeft dan het merk / type van de tablet & smartphone, zodat we u verder kunnen helpen xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iEscape,

Het is een Galaxy S4 phone en een Business Point of View ProTab 2 XXL met Androit 4. Ik heb al gekeken maar kon zelf niks vinden.

Heb ook ingelogd via de pc bij Gmail en zag onder beveiliging geen andere recente activiteiten dan mijn IP, en daar kan je ook je Gmail wachtwoord wijzigen, zodat dat gedeelte wel zal lukken.

Bedankt alvast,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tommie,

Het is een Galaxy S4 phone en een Business Point of View ProTab 2 XXL met Androit 4. Ik heb al gekeken maar kon zelf niks vinden.

Bij deze link kunt u de handleiding van Galaxy S4 downloaden.

post-41531-1417706012,3522_thumb.png

En hier de handleiding van Point of View PROTAB 2XXL

post-41531-1417706012,3827_thumb.png

Neem de bovenstaande handleidingen eens aandachtig door . . . en hopelijk zal het ook lukken xD

Heb ook ingelogd via de pc bij Gmail en zag onder beveiliging geen andere recente activiteiten dan mijn IP, en daar kan je ook je Gmail wachtwoord wijzigen, zodat dat gedeelte wel zal lukken.

:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iEscape,

Ik heb de handleiding al doorgekeken en ondertussen ook al websites bezocht, youtube filmpjes bekeken, maar ik kom er niet uit bij de S4.

Het beste laat deze link het zien:

How to change the email settings on my Samsung Galaxy S4

In de afbeelding van de phone rechts zie je steeds een cirkeltje om iedere stap/touch. (Bij stap/touch 1 klik ik op de gmail app ipv daar in stap/touch 1 op de E-mail app maar dat mag volgens mij niks uitmaken) Bij stap/touch 3 gaat het al fout, ik heb dat menuutje wel met settings ertussen maar alleen als ik in het begin/hoofdscherm ben. Klik ik zoals aangeven bij stap/touch 2 op Gmail app en klik ik dan stap/touch 3 op dat menuutje links onder, dan verschijnt er bij mij niet een menuutje zoals bij stap/touch4 met settings ertussen maar ik krijg daar een menuutje van 2 keuzes: Vernieuwen en Labelinstellingen meer niet!

Ik snap dat ik bij smtp of de in en uitgaande moet wijzigen van gmail maar ik weet alleen niet waar.

Bedankt alvast,

Tommie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tommie,

en klik ik dan stap/touch 3 op dat menuutje links onder, dan verschijnt er bij mij niet een menuutje zoals bij stap/touch4 met settings ertussen maar ik krijg daar een menuutje van 2 keuzes: Vernieuwen en Labelinstellingen meer niet!

Dat is vreemd . . . ik heb géén Samsung Galaxy S4 in mijn bezit en kan dus géén zinnig woord over zeggen.

Neem onderstaande links een door, wellicht bieden ze een oplossing:

Samsung Galaxy S4

Handmatig instellen GMail

Update:

Normaliter wanneer u uw GMail wachtwoord op uw PC aanpast / wijzigt en naar uw mail gaat op een apparaat dan krijgt u een melding dat op uw telefoon het wachtwoord niet meer klopt en kunt u het nieuwe wachtwoord invoeren.

Dan zijn bovenstaande links niet meer nodig.

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ja die ene had ik ook al gevonden en die andere net bekeken maar beiden werken op dezelfde manier, met linksonder klikken en dan komt dat menuutje met instellingen. Maar bij mij dus niet! Ik denk dat bijna alles erover gaat om een nieuwe gmailaccount in te stellen en misschien als het om een nieuw account gaat verschijnt dat menuutje linksonder wel, maar bij is bestaand gmailaccount waar je het woord van wil wijzigen niet denk ik. (tenminste dat is mijn verklaring)

Normaliter wanneer u uw GMail wachtwoord op uw PC aanpast / wijzigt en naar uw mail gaat op een apparaat dan krijgt u een melding dat op uw telefoon het wachtwoord niet meer klopt en kunt u het nieuwe wachtwoord invoeren.

Ja ik weet ondertussen dat zowel phone als tablet dat normaliter gebeurt, en als dat toch niet gebeurt kan je dan als trucje iets proberen te downloaden uit de playstore en dan verschijnt opnieuw je wachtwoord instellen ook weer. Maar ik lees ook verhalen waar dat niet gebeurde, dus ik wil liever van tevoren weten waar ik het handmatig kan wijzigen voor ik dagen of weken zonder phone zit. Het moet sowieso mogelijk zijn en ook nog vrij simpel haha.

Misschien leest iemand anders dit topic nog die zelf een S4 heeft?

Bedankt voor je reacties!

Tommie

aangepast door Tommie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.