Ga naar inhoud

Thumdata3 file


Aanbevolen berichten

Hallo,

mijn smartphone maakt steeds een thumbdata3 file aan (soms zelfs 2). Deze zijn makkelijk 500 tot 600 mb groot en vreten zo heel mijn intern geheugen op.

Enig Googlewerk levert mij op dat het te maken heeft met thumbnails van foto's. Ik heb echter amper een handvol foto's op mijn gsm staan en een 25-tal mp3'tjes voor zover die er ook iets mee te maken hebben.

Ik heb er ook een externe sd-kaart van 16gb insteken waar weliswaar een aantal Divx-films opstaan, ms is dit de boosdoener al ben ik niet zeker.

Via de app "DiskUsage" verwijder ik deze file(s) maar android genereert ze steeds opnieuw.

Iemand die raad weet?

Alvast Dank!

Groetjes Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Tim,

Via de app "DiskUsage" verwijder ik deze file(s) maar android genereert ze steeds opnieuw.

Android maakt automatisch de thumbdata3 file aan zodra er een foto of video opgeslagen wordt.

Bij het verwijderen van alle foto's en/of video's worden ze ook aangemaakt, ik bedoel als u alle foto's en video's verwijder dan zou u ook de "Library" schoon moet poetsen xD

Het is een klein nadeel van dat soort smartphone.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
  • 2 weken later...

@ Timmeke,

Met het schoen poetsen van de Library bedoel ik de cache leeg maken.

Zie deze interessante discussie.

Met een "klein nadeel van dat soort smartphone" bedoel ik dat bij de ene toestel wel lukt en bij de andere toestel niet lukte.

Ik heb (wat testjes gedaan) via de (verkenner) computer de thumbdata3 files van foto'& video's verwijderd, vervolgens weer foto's, video's & schermafbeeldingen gemaakt en de thumbdata3 files komen niet meer terug.

En ook dat een iPhone géén thumbdata3 file aanmaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iEscape

Bedankt voor je reactie.

Het vreemde is dat als ik de cache leegmaak deze maar enkele mb's groot is terwijl de thumbdata3 files makkelijk 700 à 800 mb groot zijn per stuk.

Ik heb ondertussen ook al wat opzoekwerk op internet gedaan en ben denk ik oa ook op dezelfde discussie uitgekomen als wat jij meegaf en had deze oplossing reeds uitgeprobeerd, nl folders creëren met dezelfde naam als de thumbdata3 files, en het werkt. De thumbdata3 files blijven weg maar nu heb ik problemen met sommige andere toepassingen op mijn telefoon wat vele ongemakken met zich meebrengt. Ik heb cacheproblemen met apps zoals "TV Overal" en "Spotify" en kan geen filmpjes afspelen van websites zoals "Het Nieuwsblad" en "Het Laatste Nieuws".

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Heb net nog wat onderzocht en een testje gedaan. In de DCIM/.thumbnails folder heb ik alle thumbnail files verwijderd en heb dan ook de folders die ik heb aangemaakt, de thumbdata3, verwijderd. Smartphone uitgezet, heropgestart en...BAM...meteen een thumbdata3 file van 1gb groot en meteen heel mijn telefoongeheugen ingepalmd. Had 0,0 vrij.

Het cacheprobleem van "TV Overal" en "Spotify" heb ik niet kunnen testen maar ik kon na het verwijderen van de thumbdata3 folders nog steeds geen video's afspelen van websites zoals "Het Nieuwsblad" en "Het Laatste Nieuws". Dat videoprobleem ligt dus aan mijn telefoon maarja, ik kan de software niet repareren (zie ander topic van me).

aangepast door Timmekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een keer de software hersteld van m'n telefoon en heb de zelf gecreëerde thumbdata3 files verwijderd. Resultaat: 2 nieuwe thumbdata3 files maar de ene is 0 mb en de andere zo'n 8 mb. Als ze terug beginnen groeien zal ik terug deze folders creëren.

Heb ondanks de reparatie van de software nog steeds cache-problemen met apps als "Spotify" en "TV Overal" en kan nog steeds geen video's afspelen van websites zoals bv "Het Laatste Nieuws" en "Het Nieuwsblad". Kan dus zijn dat dit niets te zien heeft met het "Thumbdata3"-probleem en dat het creëren van folders de goede oplossing is voor mijn probleem én dat er dus iets scheelt met mijn telefoon.

Ik heb in ieder geval de verdeler van mijn telefoon gecontacteerd voor een nazicht/reparatie, hij is nog in garantie. Ik sluit bijgevolg dit topic voorlopig af.

Voor het cache-probleem en het video-probleem open ik dan wel ms een nieuw topic.

aangepast door Timmekke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Thumbdata3-files beginnen weer te groeien. Volgens mij telkens nadat ik filmpjes op m'n externe SD-kaart zet (zijn wel ettelijke mb's).

Heb dus terug "Thumbdata3"-mapjes moeten creëren.

Wat is dit toch een vervelend probleem zeg!

Ik vind ook NIETS terug als ik het google, althans niet op nederlandstalige websites. Héél vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.