Ga naar inhoud

uitgaande mail/wachtwoord


odil

Aanbevolen berichten

Beste,

toen ik vandaag mijn laptop opstarte en mijn mailbox opende, kreeg ik het inlogvenster te zien, ik logde in maar ik kreeg melding dat mijn wachtwoord niet klopt, heel vreemd. Dus een nieuw wachtwoord aangemaakt via mijn telenet.be. mail werkt terug op de laptop, maar de smartphone samsung galaxy s4 en de tab 3 van samsung krijg ik niet werkende. Wachtwoord ingeven bij inkomende mail pakt hij, maar bij uitgaande mail pakt hij niet, ik krijg volgende melding. Kan geen verbinding maken met e-mailserver om uw accountgegevens te verifieren. Geen reactie van server. Ik gebruik nogthans dezelfde instellingen als op mijn laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft altijd gewerkt, aan de instellingen is er niets veranderd, ik heb enkel een ander wachtwoord moeten aanmaken omdat het oude opeens niet meer werkte (vreemd)

Op de laptop kreeg ik mijn mail meteen werkende met het nieuwe wachtwoord maar de smartphone en tablet aanvaarden het wachtwoord niet, begrijp het niet. Verder staan alle instellingen goed en net hetzelfde als op mijn laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het account helemaal verwijderd van de smartphone en opnieuw proberen in te stellen via de link die je poste RobbS en alles gaat goed tot bij stap 6, hier moet ik mijn emailadres en wachtwoord terug ingeven en op volgende klikken en krijg melding 'verificatie mislukt' zo kan ik niet verder naar stap 7

Het wachtwoord wat ik invoer klopt want op mijn laptop werkt het wel?

Ik heb op mijn smartphone nog een account van mijn bedrijf bij een andere provider en dit werkt zonder probleem, enkel telenet krijg ik niet aan de praat, wachtwoord pakt hij niet?

aangepast door odil
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik veronderstel je IMAP gebruikt....?

Ontvangen kan, versturen niet.... dus, nog is, heb je al eens verder gekeken ...?

  • Bij SMTP server, voer smtp.telenet.be in.
  • Bij Beveiligingstype, kies TLS.

  • Bij Poort, voer 587 in.
  • Kies Inloggen verplicht en vink deze aan. <----------------

  • Scroll naar beneden.
  • Bij Gebruikersnaam, voer je Telenet e-mailadres in.
  • Bij Wachtwoord, voer het wachtwoord van je Telenet e-mailadres in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangen en versturen lukt niet, meer nog ik kan het account niet aanmaken, bij de laatste stap vraagt hij een 3de maal het wachtwoord in te voeren en dan krijg ik melding dat het mislukt is, dus ik kan niet op volgende klikken om af te ronden.

Zowel met pop3 als met IMAP.

Bij stap 1 neemt hij mijn wachtwoord zonder probleem, iets verder moet ik nog eens mijn email en wachtwoord in voeren en dat lukt ook en de 3de maal (zie je bericht hierboven) als ik nu het wachtwoord invoer krijg ik de foutmelding.

aangepast door odil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd....

heb je alle (niet nodige) accounts al verwijderd via "Instellingen > Account- en synchronisatieinstellingen" ?

en dan opnieuw een mail account ingevoerd via de email app ?

heb hier 6 (verschillende merken) android toestellen (ook samsung) die mail perfect behandelen

ik vrees dat je iets over het hoofd ziet

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het oude account inderdaad verwijderd en een nieuw proberen aan te maken, maar het lukt niet.

Ik gebruik alle zelfde instellingen zoals op mijn laptop? (waar het wel op werkt) ik heb al het poortnummer veranderd maar telkens ik bij de laatste stap mijn wachtwoord moet ingeven krijg ik de melding dat verificatie is mislukt. Dan maar geen mails laten toekomen op mijn smartphone maar dan loop ik zeker klanten mis, want in mijn branche moet je snel reageren of ze zoeken een andere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.