Ga naar inhoud

Nexus7: ik wil de tekst van een lied opslaan op mijn tablet


Aanbevolen berichten

Op internet zocht ik de tekst op van een liedje en wil dat graag opslaan op mijn tablet. Ik vind maar niet hoe ik dat moet doen. Ik kan de tekst niet selecteren en het menu maakt mij niets wijzer. Kan iemand mij helpen?

alvast bedankt.

Aylojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iEscape,

Jouw antwoord gaat over het gebruik van het toetsenbord. waarvoor dank. Misschien heb ik mij niet goed uitgedrukt maar dat bedoelde ik niet.

Ik wil gewoon een tekst van internet bvb een recept of liedjestekst opslaan. Op de pc kopiëer en plak ik, maar op het tablet kan ik dat niet. Ik weet ook niet waar ik het kan opslaan. Ik heb ondertussen wel "quickoffice" ontdekt. Kan ik daar wat meedoen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jij wilt kan wel, maar ik vind het zelf allemaal een stuk omslachtiger en minder handig dan wanneer je met een laptop of desktop pc werkt.

Ik heb nu deze discussie even bekeken op mijn Nexus 7 tablet:

538481a43f527-tekst_selecteren_op_tablet.png

Wanneer je iets langer op 1 woord drukt, wordt dat ene woord geselecteerd (blauw).

Aan weerszijden van dat woord staat dan een pijl (of schuifje; ik weet niet precies hoe dat heet). Trek die pijlen opzij en omhoog of omlaag, totdat je de volledige tekst hebt geselecteerd. Kijk hier voor een voorbeeld: Sneltip: Kopiëren en plakken in Android | Android Magazine

Tik dan op de knop 'Kopiëren' die je boven in je scherm ziet.

De gekopieerde tekst staat nu op je klembord.

Start de office app. Jij wilt quickoffice gaan gebruiken; ik gebruik daarvoor Office Suite Pro.

Kies voor een nieuw Word bestand.

Een lege pagina verschijnt.

Druk met je vinger iets langer op een plek in die nog lege pagina, totdat het Plakken-pictogram verschijnt. Tik op dat pictogram en de tekst die op het klembord stond, wordt dan direct in het document geplakt.

Bij het opslaan krijg je de keus waar je het document op wilt slaan.

Je kunt dan kiezen voor 'Mijn documenten' (Je standaard documentenmap).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.