Ga naar inhoud

Verbindingsprobleem met mijn nieuwe tablet


Roelsor

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb mijn ouders voor kerst een ipad gegeven maar ik zit nu met het volgende probleem... Ik krijg het toestel wel verbonden met het thuisnetwerk, maar ik kan niet surfen op het internet, ik heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt! Maar hier stopt het niet bij elk nieuw toestel dat ik verbind met het netwerk heeft hetzelfde probleem.. Ligt dit dan aan de router? misschien moet ik erbij zeggen dat deze 'problemen' zijn begonnen sinds we een Teac hebben gekocht, kan dit ermee te maken hebben?

ik hoop dat er iemand is die mij met dit probleem zou kunnen helpen, dat zou echt super zijn :)!

groetjes roelsor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Roelsor,

:welkom: op PCH!.

Probeer het volgende: voor het IP-adres & het MAC-adres van de iPad in de router.

En stel in de router in: de iPad toelaten om vervinding te maken / opnemen als een "device"

Ligt dit dan aan de router? misschien moet ik erbij zeggen dat deze 'problemen' zijn begonnen sinds we een Teac hebben gekocht, kan dit ermee te maken hebben?

Wat is een Teac ? xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

@iEscape

Moet ik dit dan doen via de pc waarmee ik de router heb geinstalleerd, of moet ik hiervoor niet op de pc zijn?

Is het dan nodig om dit te doen voor elk nieuw toestel dat ik wel verbinden op het netwerk?

Een Teac is een muziek versterker die ook funcioneert als internet radio en waarmee je de muziek van je itunes of wmp kunt afspelen op luidsprekers door heel het huis via airplay :)!

Ook alvast bedankt voor de verwelkoming en reactie op mijn probleem :)

Groetjes

Roelsor

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Roelsor,

Moet ik dit dan doen via de pc waarmee ik de router heb geinstalleerd, of moet ik hiervoor niet op de pc zijn?

Ja, u moet via de pc inloggen in de router.

Is het dan nodig om dit te doen voor elk nieuw toestel dat ik wel verbinden op het netwerk?

Ja, ik heb de IP-adressen & de MAC-adressen van mijn iPad, iPhone en iPod alle ingevoerd en toegevoegd als device in de router.

Er zijn meerdere manieren om in te loggen in de router, zelf gebruik ik SoftPerfect Networkscanner.

Zie ook Verbinding maken met een Wi-Fi thuisnetwerk.

De indeling / tabbladen van de router zijn wellicht anders afhankelijk van het merk van de router.

Een Teac is een muziek versterker die ook funcioneert als internet radio en waarmee je de muziek van je itunes of wmp kunt afspelen op luidsprekers door heel het huis via airplay :)!

OK dank u. Ik vermoed dat de Teac niet de oorzaak is van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.