Ga naar inhoud

Hulp gezocht, kennis van smarty (templates) - kennis betaalsystemen


fenna79

Aanbevolen berichten

Ik zit met een 'voor mij ernstig' probleem. Jaren terug hielp iemand me met het opzteten van een goed werkende website (ik de teksten, hij de coderingen en database dingen). Uiteindelijk werd het een site warbij berzoekers 'betalend' konden adverteren, door het invullen van een formulier en het uploaden van een afbeelding kon men uiteindelijk via telefoon inbellen en een betaling doen, waarna men de 'advertentie' kon posten. Dit werkte goed, zowel voor België en Nederlandse bezekers.

Tot juni, ... toen bleek dat der firma die het btaalsysteem verzorgde, problemen had om buitnlandse betalingen nog te kunnen aanbieden (de firma is in Nederland gelegen en kon dus geen buitenlandse betalingen meer aanbieden (dus betalingen op onze site in Belgie). Herel erg jammer, want de persoon die de kennis hiervan had om dit allemaal te coderen en in orde te brengen zodat het systeem werkte, is ondertussen al lang gevlogen, en nu zit ik hier dus in feite al sinds juni met mijn handen in het haar. Daar ligt mijn site waaraan ik zo hard gewerkt heb, aan de grond.

De persoon die de site maakte werkte blijkbaar vooral met php (denk ik), er zit weinig html in, hoe de werking naar de database is is mij een raadsel, het was voor imj zo dat ik files kon aanpassen, maar dan moest ik dus der files die in de map SMARTY (en daarin het mapje tamplates) stonden aanpassen, dat lukte me aardig, maar het ging dan vooral om de teksten an sich ...dus nbiet de achterliggende coderingen naar het betaalsysteem etc, ... dat moest gebeuren via eern 'token' of iets dergelijks en daar ken ik niets van.

Ik zou graag gewoon een ander systeem van betaling willen, dus het bestaande systeem vervangen als het ware, ik vond al een nieuw systeem op de markt (van targetpay de inbellijn of de IVR zoals men het daar noemt, waarbij ik via een wizard zelf alles kan instellen, probleem is dat ik dan html code bekom die ik in de head en een ander gedeelte in de body moet kleven, maar die template files (.tpl) daar staat blijkbaar geen html code in ...

Ik ben dus ten einde raad, vind het verdomd jammer dat die persoon van 'toen' niet eens het fatsoen heeft iets te laten weten op een mailtje, ...

Ik ben denk ik op zoek naar iemand voor wie dit soort van problemen 'spielerei' is, voor iemand waarvoor dit iets van niets is, helaas zitik zelf zo niet in mekaar (haha).

Ik ben dus op zoek naar iemand die mij eventueel denkt te kunnen helpen, iemand voor wie dit soort van coderingen etc 'logisch' is ...

Het enige wat ik wel voorop wil stellen is dat de persoon een volwassen iemand is (dus minimaal 18)n kennis heeft van allerlei toepassnigen zoals hierboven in mijn tekst soms al aangehaald werd, ...).

Neen, ik ben niet op zoek naar een 'snel snel makkelijke oplossing', ik ben hier reeds zelf aan het proberen geweest sinds juni 2012 om iets op te lossen, maar het lukt me werkelijk niet. Wie interesse heeft kan ik iets meer info geven via mail, en wie mijn probleem KAN oplossen wil ik ook belonen door een bedrag te schenken, uiteraard geen exuberant bedrag, maar voor iemand die in deze wereld thuis is en niets een probleem is, die is er mogelijk ook graag mee bezig, en dan denk ik dat het gewoon fijn is om daar een kleine cent aan over te houden.

Wie voelt zich geroepen?

Laat me aub iets weten dan via een pb waarin je jezelf even voorstelt en waarin je je mail adres laat weten, zodat ik je via die weg kan contacteren.

Hopelijk vind ik via deze weg iemand ... Dank alvast. Ik reageer enkel op serieuse berichten via pb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg kreeg ik nog geen reacties.

Ik zal het even anders voorstellen, zodat er misschien mensen zijn die me kunnen laten weten of dit mogelijk is of niet.

Ik heb dus een website, vooral opgebouwd uit php (heb zelf niet de juiste kennis van php).

Ik wil mensen de mogelijkheid geven om via een 'invulformuliertje) (een form) een advertetnie te plaatsen op mijn site. Echter, om te kunnen adverteren op mijn site moet men betalen, bijvoorbeeld 2 euro (per teleoonbetaing, IVR systeem).

Kort gezegd, ik vnod een website waar ik zo een betaalsysteem vond (targetpay), ik kan daar via een bepaalde wizard allerlei zaken instellen en op het einde krijg ik de code meteen (dit is echter html code, waarbij je een bepaalde code in de head van een html bestand moet plaatsen, en een bepaald gedeelte code die je moet plaatsen in de body van je html tekst (eigenlijk daar waar je wil dat het betaalsysteem zal staan.

Mijn probleem, ... in die wizard gaat het in feite over 'betaalde toegang tot een site', dus moet je in de wizard op een bepaald moment een adres invullen naar waar de bezoekers NA betaling moeten worden doorverwezen. Je kan voor de veiihgeid zeggen dat men x aantal minuten toegang heeft tot die pagina, ...

Nu dacht ik om dit systeem te gebruiken, ...

Op volgende manier;

Een php pagina waarnaar men gaat (en die al bestaat) om het invulformuliertje in te vullen, als dit ingevuld werd, zou ik graag willen dat wat men invulde gecontroleerd wordt (of een verplicht veld wel werd ingevudl, of een afbeelding die opgeloaden werd, wel een jpg is en voldoet aan de vereisten (dit is allemaal al in orde gemaakt door iemand vroeger), ...,

wat dan belangrijk is, als het kan, het formulier moet dus eerst gecontroleerd worden, en als er geen fouten zijn wil ik dus dat er een html file (die ik gewoon kan maken), tevoorschijn komt waar het betaalsysteem geplaatst is, zodat men het formulier nu zou betalen, ... via telefoon, en als dit gebeurde, zou ik er voor willen zorgen dat gelinkt wordt naar een (php??- paginba, waar in feite het vervolg van het formulier staat, maar dus in feite de knop van POST of PLAATS advertentie ...

S zoiets mogelijk???

Dus in feite zou mijn formulier gespllitst moeten worden in 2 pagina's, het invulformulier zelf metautomatisch een controle of alle velden correct werden ingevuld,n vervoglens een html pagina waarin ik de codes kan plaatsen van het bteaalsysteem, en als de betaling via teleoon in orde is, zou het betaalsysteem de bezoeker automaitsch moeten brengen naar de link die ik in de wizard van het betaalsysteem kan invullen, bvb vervolgformulier.php waarin ik de uiteindelijke knop dan zou willen plaatsen van 'plaats advertentie'.

Ik hoop dat jullie een beetje bgrijpen wat ik in mijn hoofd heb als idee, maar ik weet niet of dit mogelijk is, mogelijk is dit omslachtig, maar is het mogelijk???

aangepast door fenna79
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.