Ga naar inhoud

[OPGELOST] FormMail.pl


leroy

Aanbevolen berichten

ik wil graag emails via mijn website versturen en daarvoor heb ik een FormMail.pl bestandje gebruikt.

alleen nu zit ik met het probleem dat als ik hem aanroep met een formulier dat hij een 403 pagina weergeeft, met daarin het volgende:

<LI id=causeNeedAuth>Voor deze website dient u zich aan te melden.

hoe moet ik dat aanpassen dat hij wel gewoon emails kan versturen?

ik heb gelezen dat ik via het formulier aan moet geven naar wie hij het verstuurd en welke pagina hij moe openen.

dit is het formuliertje

<form method="POST" action="/cgi-bin/FormMail.pl">
Afzender: <input type="text" name="email" size="20">
<input type="hidden" name="recipient" value="{[u]mijn email adres[/u]}">
<input type="hidden" name="subject" value="E-mail via website">
<input type="hidden" name="redirect" value="{[u]de pagina waar hij naar toe moet verwijzen[/u]}">
<textarea name="txt" rows="7" cols="40" align="left"></textarea>
<input type="submit" value="verzenden">
</form>

wat doe ik dan verkeerd?

het FormMail.pl bestandje is ook nog te uploaden dus als iemand het wilt hebben, is dat zo gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele vraagjes :

- Staat FormMail.pl op de server in de map cgi-bin?

- Deze regel : <input type="hidden" name="redirect" value="{de pagina waar hij naar toe moet verwijzen}">

Heb je hier de pagina ingegeven waar de bezoeker naartoe geleid wordt nadat hij het formulier heeft verstuurd? Daar dient deze regel voor.

- Op welke pagina staat je contactformulier?

- Kan je een link achterlaten waar het online staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

- het FormMail.pl bestandje staat in de map cgi-bin

- ja naar die pagina wordt hij geleid

- contactformulier staat een map voor de cgi-bin map (dus zit je in de cgi-bin map dan vorige en je bent in de map waar het contactformulier staat

- de link om het in te vullen is : http://www.vandenluijtgaarden.nl/test.html

maar nog iets als ik inlog op mijn ftp dan krijg ik eerst een map public en een map private

ik dubbel klik op de map public. dan krijg ik mappen te zien: cgi-bin, documents en sites

en als ik dan de map sites open dan krijg je nog een map te zien met de naam: www.vandenluijtgaarden.nl

en in die map moet ik alles zetten wat ik op mijn pagina wil zetten.

maar nu mijn vraag:

moet dat FormMail.pl in public/cgi-bin staan of in public/sites/www.vandenluijtgaarden.nl/cgi-bin?

of maakt dat niet uit waar ik het inzet?

er stond ook nog iets op internet dat je dat bestandje FormMail.pl ook in ASCII modus moest kopiëren naar je site en dat doe ik ook netjes maar het lukt nog steeds niet.

in dat bestandje FormMail.pl moest ook iets aangepast worden en ik weet niet of het goed is aangepast. of moet je hier helemaal niets in aanpassen?

als het nodig is stuur ik het FormMail.pl bestandje wel mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo bekijk zie ik niets verkeerd... Enkel zie ik dat ik na het invullen van je formulier een 'Forbidden' krijg. Als publieke bezoeker heb ik geen toegang tot deze map... Welke rechten heeft de map cgi-bin?

Ben hier niet zeker van maar dien je met een FormMail.pl niet hetzelfde e-mail adres te hebben dan je domein? In jou geval dus at vandenluijtgaarden dot nl.

Stuur mij de FormMail.pl eens door als je wil naar cicco at telenet dot be

Edit : Lees juist je post na... Je formmail.pl moet in public/cgi-bin staan. Weet wel niet of dit server afhankelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de map cgi-bin map staat gewoon goed deze staat op "755"

het FormMail.pl bestandje is te vinden op (ik heb hem in een txt betandje gezet anders is er een WW en een GEBR nodig.

http://www.vandenluijtgaarden.nl/FormMail.pl.txt

als ik het goed heb moet ik het geen wat tussen die # staat aanpassen.

en bij $mailprog = ' -i -t'; moet nog iets voor staan maar dat heb ik verwijderd en kan het niet meer terug halen door ongedaan maken te doen. Het is wel mogelijk om dit even te downloaden.

en wat ik in deze regel:

@valid_ENV = ('REMOTE_HOST','REMOTE_ADDR','REMOTE_USER','HTTP_USER_AGENT');

bij REMOTE_HOST, REMOTE_ADDR, REMOTE_USER en bij HTTP_USER_AGENT moet zetten dat weet ik niet.

is het misschien niet beter dat je een formmail.pl bestandje aanpas (direct van internet afgehaald) en dat bestand dan even upload? dan kan ik dat er direct in zetten. dan hoeven we (hoef ik / hoef jij) er niet mee te sukkelen. door steeds te uploaden e.d.

al vast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je txt bestand eens bekeken. Je $mailprog dient zo te zijn :

$mailprog = '/usr/sbin/sendmail -i -t';

Best download je de formmail.pl opnieuw en het enige dat je moet aanpassen in deze mailform.pl zijn de referers, in kladblok! Dan opslaan als ASCII bestand, op de server zetten in modus 755. Probeer het eens gewoon in je root te zetten bij de files van je website. Geen cgi-bin map dus.

Je contactformulier ziet er dan zo uit :

<form action="[url]http://www.uwdomein.be/FormMail.pl[/url]" method="post">
           <input type="hidden" value="REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT,REMOTE_ADDR" name="env_report">
           <input type="hidden" value="[email="mail@uwdomein.be"]mail@uwdomein.be[/email]" name="recipient">
           <input type="hidden" value="[url]http://www.uwdomein.be/dankbericht.html[/url]" name="redirect">
           <input type="hidden" value="Contact formulier" name="subject">
           <table width="100%" border="0">
             <tr>
               <td width="30%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">Naam & voornaam :</font></strong></td>
               <td width="70%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">
               <input size="40" name="aNaam"></font></strong></td>
             </tr>
             <tr>
               <td width="30%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">Adres & woonplaats:</font></strong></td>
               <td width="70%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">
               <input size="40" name="badres"></font></strong></td>
             </tr>
             <tr>
               <td width="30%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">Telefoonnr. :</font></strong></td>
               <td width="70%"><input size="40" name="btelnummer"></td>
             </tr>
             <tr>
               <td width="30%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">Mailadres :</font></strong></td>
               <td width="70%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">
               <input size="40" name="conderneming"></font></strong></td>
             </tr>
             <tr>
               <td width="30%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">Onderneming of 
               vereniging :</font></strong></td>
               <td width="70%"><strong>
               <font face="Arial" color="#000080" size="2">
               <input size="40" name="donderneming"></font></strong></td>
             </tr>
             <tr>
               <td width="30%"><strong>
               <font face="Arial" color="#ffffff" size="2">.</font></strong></td>
               <td width="70%"> </td>
             </tr>
           </table>
           <p align="center"><strong>
           <font face="Arial" color="#000080" size="2">Uw vragen, opmerkingen, 
           etc :<br>
           <textarea name="S1" rows="3" cols="49"></textarea></font></strong></p>
           <p align="center"><font face="Verdana" color="#ffffcc" size="2"><b>
           <input type="submit" value="Verzenden" name="B1"><input type="reset" value="Invoer wissen" name="B2"></b></font></p>
         </form>

Als je deze stappen overloopt zou het moeten lukken. Zo heb ik het ook ooit eens geïnstalleerd.

Laat weten of het lukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij werkt niet hoor wat moet ik bij <input type="hidden" value="REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT,REMOTE_ADDR" name="env_report"> zetten??

want ik geloof dat ik deze gegevens nodig heb.

dus kort samen gevat:

wat moet staan bij

* REMOTE_HOST

* HTTP_USER_AGENT

* REMOTE_ADDR

als ik dat weet dan werkt hij hoop ik.

de nieuwe pagina is http://www.vandenluijtgaarden.nl/test.htm geworden.

en het FormMail.pl bestandje staat op http://www.vandenluijtgaarden.nl/FormMail.pl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok... Heb het juist ook even zelf gedaan. Het resultaat werkt, probeer maar eens : http://www.webtutorials.be/test.html

Even kort overlopen wat ik heb gedaan :

Stap 1 :

formmail.pl opengedaan en referers zo ingevuld : @referers = ('domein.be','www.domein.be');

De domeinnaam ingevuld met en zonder www

Stap 2 :

formmail.pl opgeslagen als sendto.pl(veiligheidsredenen) en op de server gezet als ASCII bestand in de map cgi-bin. CHMOD sendto.pl naar 755

Stap 3 :

contactformulier aangemaakt zoals ik hierboven had meegegeven. Dingen die je moet aanpassen in je form :

Vul hier het volledige adres in naar je .pl

<form action="http://www.domein.be/cgi-bin/sendto.pl" method="post">

Dit moet je zo laten!!!

<input type="hidden" value="REMOTE_HOST,HTTP_USER_AGENT,REMOTE_ADDR" name="env_report">

Vul hier je e-mail adres in :

<input type="hidden" value="info@domein.be" name="recipient">

Moet een e-mail adres van hetzelfde domein zijn als ik het goed voor heb.

Edit : Heb juist gelezen op hun website dat je toch een ander email adres kan meegeven dan dat van je domein. In je .pl file dien je dan deze regel aan te passen :

@recipients = &fill_recipients(@referers);

Naar :

@recipients = &fill_recipients('info@domein.be');

Vul hier de naam van je bedanktpagina in

<input type="hidden" value="http://www.domein.be/bedankt.html" name="redirect">

Vul hier de naam van je e-mail in

<input type="hidden" value="Contact formulier" name="subject">

Stap 4 :

Zet je contact.html en je bedankt.html op de server.

Stap 5 :

Probeer het uit :)

Laat me weten als er iets niet duidelijk is of indien het niet werkt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor ik doe PRECIES wat je hebt gezegt maar hij geeft nog steeds een 403 melding met als tekst u dient in te loggen.

maar laat maar zitten hoor het is niet meer nodig ik heb het al op een andere manier opgelost. :mrgreen: (gewoon er helemaal niet op zetten :mrgreen:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.